imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Nem lesz Oculus Rift Macre „amíg az Apple nem gyárt jó gépet”


Több elemző is egyetért abban, hogy a következő években nagyot robbanhat a virtuális valósággal kapcsolatos termékek piaca. Ezen a téren az egyik úttörő az Oculus, és úgy tűnik, hogy esetükben az Apple-tábor belátható időn belül nem részesül a jóból.

Még tavaly májusban jelentette be az Oculus, hogy átmenetileg szüneteltetik a Rift VR-szemüveg támogatásához szükséges fejlesztéseket a Mac és Linux platformokon. Az akkor nyilatkozatban semmilyen konkrétumot nem mondtak azzal kapcsolatban, hogy mikor terveznek ezekre a rendszerekre visszatérni a jövőben, most azonban egy Xbox-eseményen megszólalt Palmer Luckey, az Oculus alapítója, és elmondta az okokat. Amik elég lehangolóak, Luckey a ShackNewsnak adott interjúban keményen bírálja az Apple-t:

Ez az egész az Apple-ön múlik, ha egyszer bemutatnak egy jó számítógépet, akkor megcsináljuk [rá a támogatást]. A helyzet arra a tényre vezethető vissza, hogy az Apple nem helyezi előtérbe az erős videokártyákat. Megveheted 6000 dollárért a Mac Prót az AMD FirePro D700-akkal, de ez még mindig nem éri el az ajánlott specifikációnkat. Ha elkezdenek komolyabb videokártyákat használni, ahogy régen is tették, akkor nagyon szívesen támogatjuk majd a Macet. Most azonban egyetlen olyan gépük sincs, amit szoftveres oldalon támogatni tudnánk, így egyszerűen nincs olyan célközönségünk ezen a platformon, akiknek szoftvereket fejleszthetnénk.

Az Oculus Rift jelenleg nettó 600 dolláros áron rendelhető elő, a korán kelő PC-s felhasználók számára az első kiszállítások ebben a hónapban indulnak. Luckey megemlítette azt is, hogy milyen hardverben érdemes gondolkodnia az Apple-nek, ha azt szeretnék, hogy legyenek olyan Macek amiknél szóba kerülhet a VR-eszközök támogatása. Videokártyából ők legalább az Nvidia GTX 970-et ajánlják, ami egyes esetekben akár kétszer gyorsabb lehet a Mac Próban használt AMD-knél – ami nem meglepő, mivel az Apple alapvetően nem a játékok futtatását helyezi előtérbe.

Kép forrása: Oculus
Kép forrása: Oculus

Luckey szavai azért is fájhatnak az Apple-nek, mert pont nemrégiben jelentette ki Tim Cook – a negyedéves pénzügyi eredményeket ismertető telefonkonferencián –, hogy érdekesnek tartják a virtuális valóságban rejlő lehetőségeket:

Nem hiszem, hogy csupán egy szűk réteget szólítana meg. Szerintem nagyon izgalmas alkalmazási területei lehetnek.

Ebből, és a korábbi hírekből pedig akár arra is következtethetnénk, hogy az Apple is kísérletezik hasonló megoldásokkal.

Források: The Verge, MacRumors. Borítókép: Oculus.

iPhone 7 / 7 Plus Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!