imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Mikorra várhatjuk az iOS 12 publikus bétát?

Megnéztük az eddigi évek tendenciáit

Nem mér konzisztens pulzusszámot az Apple Watchod? Ezekre a tényezőkre figyelj!


Az Apple Watch kíváló eszköz sportoláshoz, azonban ez sem nyújt 100%-os garanciát a lehető legpontosabb mérési eredményekre. Viszont, ha kiismerjük az óra működését, a lehető legpontosabb képet kaphatjuk az edzés közben nyújtott teljesítményünkről.

Azt már az elején szeretném leszögezni, hogy az Apple Watch egy általános igényeket kielégítő eszköz, amely a felhasználók túlnyomó többségének megfelelő mindennapi használatra, beleértve a sportolást is. Persze, kivételek mindig akadnak, előfordulhat, hogy néha nem kapunk konzisztens eredményeket. Ahhoz, hogy megértsük mire érdemes figyelni használat közben, vessünk egy pillantást az Apple Watch pulzusmérőjének működésére.

Bizonyára észrevetted, hogy amikor az óra éppen aktív mérést végez, akkor zöld fényt bocsájt ki. A hátoldalon lévő LED-ek a csuklón átáramló vér mennyiségét monitorozzák. Ez egy úgynevezett fotopletizmográfiai módszer, ami a vér fényvisszaverő tulajdonságára épül. Tulajdonképpen a vér az általa visszavert fény által vörös színű, ugyanakkor a zöld színt elnyeli. Amikor fokozódik a véráramlás, akkor a zöld LED fényét is nagyobb arányban nyeli el. Ebből képes az Apple Watch pulzusszámot kalkulálni.

Éppen ezért érdemes odafigyelni a helyes viselésre. Főleg a nők körében szokás a karórákat a csukló felett hordani. Mivel a Watch pontosan a csuklóra helyezve képes a lehető legpontosabb mérések végzésére (hiszen itt tudja átvilágítani az ereket), ezért ha rossz helyen hordjuk pontatlan eredményeket kaphatunk. Akkor jó, hogyha a hátsó felület pontosan felfekszik a csuklóra és folyamatosan érintkezik a bőrrel, de nem szorítja el az ereket. Edzés közben nyugodtan vegyük egy picit szorosabbra a szíjat, az edzés végeztével pedig lazábbra.

Ezen kívül jó, ha tudjuk, hogy olyan tényezők is közrejátszanak, ami nem feltétlen tudunk befolyásolni. Ilyen a bőrszöveti véráramlás is, ami egyénenként jelentősen eltér, illetve ezt a hőmérséklet is módosíthatja. Például hidegben a bőrszöveti véráramlás mértéke jelentősen alacsonyabb lehet. Túl alacsony érték esetén előfordulhat, hogy az Apple Watch egyáltalán nem képes mérést végezni, igaz ez csak nagyon szélsőséges esetben fordulhat elő.

Ide kapcsolhatóak a csuklón lévő tetoválások. A tinta minőségétől és vastagságától függően ez is módosító tényező lehet. Jó, ha tudod, hogy bizonyos mozgástípusok során az Apple Watch-nak könnyebb a pulzusmérés. Futásnál vagy kerékpározásnál a mozgásunk ritmikusabb, kiszámíthatóbb, így a mérések is pontosabbak, hiszen nincs szükség gyors kalkulációkra. Ez nem azt jelenti, hogy más mozgástípusokra alkalmatlan az Apple Watch, de kevésbé pontos eredmények születhetnek.

Utolsó, de nem elhanyagolható szempont a kültér és beltér helyes megadása, illetve az edzésforma megválasztása is, pontosan ezen tényezők miatt. Beltéren például az Apple Watch a gyorsulásmérőt is használja, kültéren pedig a beéptített GPS-t vagy az iPhone helymeghatározását.

Ha kíváncsi vagy, hogyan tudod az Apple Watch helymeghatározását pontosítani, ez a korábbi cikkünk neked való.

iPad Ajánlat

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!