Apple Watch

Nem veszik a nők az Apple Watch-ot

#HÍREK
2015. 05. 21.

A KGI elemzője, Ming-Chi Kuo az Apple Watch hivatalos árusítása előtt nagyjából 30 millió eladott terméket jósolt 2015-re. Most viszont, hogy ténylegesen is rendelhető az Apple Watch ezt a számot megfelezte 15 millióra, ugyanis a gyakorlat azt mutatja, hogy az óra igazából csak a férfiakat hozza lázba.

Azt persze soha nem jelentette ki az Apple, hogy a 38 mm-es változat kifejezetten nőknek lenne, ahogy azt sem, hogy a 42 mm-es pedig csak férfiaknak, de azért nagy biztonsággal kijelenthetjük, hogy a nőknek vékonyabb a csuklójuk, ezért inkább ők a 38 mm-es modellek célközönsége. A statisztika ugyanis azt mutatja, hogy a kisebb méretű órát főként nők vásárolják, míg a nagyobb kivitelt inkább a férfiak. A probléma csak az, hogy az adatok szerint a 38 mm-es Apple Watch koránt sem fogy úgy, mint ahogy azt az előzetes becslések alapján várhattuk volna. Ming-Chi Kuo a Q3-as becsléseit is jóval levitte, szerinte ugyanis, az előre jósolt 7 millió helyett csak 5-6 millió eladott darabra számíthat az Apple – igaz ebben az esetben a számokat inkább a gyártási nehézségek befolyásolják.

8_2_apple_watch
Minden tíz eladott Apple Watch-ból csak kettő 38mm-es

 

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a 42 mm-es változat nagyjából 60-70 százalékát teszi ki a teljes termelésnek. Ennek ellenére a 38 mm-es modelleket hamarabb kapják kézhez az emberek, mint a nagyobb kivitelt. Véleményünk szerint ez azért lehet, mert a 38 mm-es modellre jelentősen kisebb a kereslet, mint a 42 mm-es modellre. Egy általunk végzett számítás alapján ugyanis a 42-es kivitel nagyjából az eladások 80 százalékát teszi ki. Ha ezt összevetjük azzal, hogy a férfiak szívesebben veszik ezt a méretet, bátran jelenthetem ki, hogy az Apple Watch jobban vonzza a férfiakat.

Az a gondolat, hogy a nők főként 38 mm-es kivitelt vesznek inkább, már csak azért is igaz lehet, mert – testközeli példával élve – az iSTYLE-ban 5 darab Apple Watch tulajdonos van, négynek 42 mm-es és egynek 38 mm-es modell található a csuklóján. Az egyedüli 38 mm-es Noié, a többi óra pedig férfi kezeken van. Nyilván ebből nem következik egyenesen, de valamiért a nők mégis jobban preferálják a kisebb órát.

CimbÓrák :) #mikerunkelnezest #iwatch #applewatch #apple #appleapr

A photo posted by iSTYLE Hungary (@istylehu) on

Már önmagában az is visszatartó indok lehet a női vásárlóknak, hogy viszonylag kevés olyan szíj van, ami egy nőnek jól állna; kifejezetten női szíj pedig csak egy darab van, de persze az is benne van a pakliban, hogy a férfiak sokkal inkább lelkesednek a legújabb technikai kügyükért, mint a hölgyek. Természetesen a kínálatot az Apple később bővítheti a szíjak terén, hogy befoltozza a mostani lyukat a piacon – valamint hamarosan érkezhetnek a külső gyártók szíjai is. Ming-Chi Kuo szerint pedig nemsokára megjelenik egy-két olyan alkalmazás, amelynek a célközönsége főként a női réteg lesz, ezáltal növelve a keresletet a termékre.