imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Nemsokára jöhetnek a reklámok Facebook Messengerre


Semmi sincs ingyen. Nincs ingyen ebéd, és nincs ingyen Facebook (Messenger) sem. Bár a bejelentkezéskor minden egyes alkalommal az a szöveg fogad minket, hogy „Ingyenes, és az is marad”, valójában – remélhetőleg – mindannyian tudjuk, hogy az információval kereskednek, ahogy a Google is. És ahogy a Facebook befalta az Instagramot, és behozta oda is a reklámozás lehetőségét, úgy talán nem túl nagy meglepetés, hogy nem kell már sokat aludni, hogy Messengeren is reklámüzeneteket kapjunk.

Bár kicsit elfáradt már, de még mindig el szokott hangozni néha, hogy „aki nincs fent Facebookon, az nem is létezik”. Ugyanakkor sokan, akik fent vannak Facebookon, alig vagy egyáltalán nem használják a közösségi hálót, tényleg csak „muszájból” vannak fent, de nem pörgetik naponta át a hírfolyamot. Üzenetküldő szolgáltatásokat viszont szinte kivétel nélkül mindenki használ, akinek okostelefonja van. A Facebook nagyon jó ütemérzékkel érzett rá arra a trendváltozásra, hogy egyre többen sokkal nagyobb aktivitást mutatnak, ha üzenetküldő appokról van szó, míg lehet, hogy a Facebook fiókjukba napi szinten sem lépnek be. A Facebook Messengernek – januári adatok alapján – kb. 800 millió, a szintén Facebook tulajdonban lévő WhatsAppnak pedig 900 millió felhasználója van. Azaz, ha vannak is átfedések (vannak), akkor is a piac meghatározó szereplője a Facebook. A cég logikáját figyelve inkább az a meglepő, hogy eddig vártak azzal, hogy éljenek a direkt marketing vissza nem térő lehetőségével.

Pénzt már tudunk küldeni az alkalmazással, ahol ez a szolgáltatás elérhető.
Pénzt már tudunk küldeni az alkalmazással, ahol ez a szolgáltatás elérhető.

Egy kiszivárgott belsős dokumentum szerint a 2016-os második negyedévben jöhetnek a reklámok Messengerre. A TechCrunch által megszerzett dokumentumot a Facebook persze nem kommentálta. Ebben egyelőre – állítólag – az áll, hogy szerencsénkre még nem kapunk kéretlenül direkt üzeneteket cégektől, még akkor sem, ha lájkoltuk az oldalukat. A mostani tervben az szerepel, hogy csak azok kapnának ajánlatokat, akik már korábban (és önként) beszélgetésbe elegyedtek az adott céggel, és elsősorban friss termékeket, szolgáltatásokat, ajánlatokat promóznának nekünk. A Facebook 2011 óta folyamatosan és óvatosan azon dolgozott, hogy hogyan lehetne az üzenőfalon kívül is „összehozni” magán és üzleti felhasználókat. Azóta többek között közvetlenül fel lehet venni a kapcsolatot oldalakkal, és azt is láthatjuk, hogy milyen gyorsan válaszolnak az üzeneteinkre. Most már az is érthetőbb, hogy miért buzdítottak minket erre.

Ugyanakkor az is biztos, hogy a Facebook nem fogja megkockáztatni, hogy felhasználókat veszítsen a spam-jellegű üzenetek miatt, ezért a reklámszolgáltatás bevezetése lassan és diszkréten fog megtörténni.

Forrás és borítókép: TechCrunch

Beoplay E8
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!