imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Nincs a Google-nél nagyobb troll


Még alig bontották ki a pezsgőt Cupertinóban, hogy megünnepeljék a csodálatos negyedévi számokat, jött a Google és dementorként szívta ki az utolsó csepp boldogságot is az Apple-ből. Miért kellet ezt, de most komolyan?

Az ember azt gondolná, hogy a nagy rivalizálások közepette, azért némi emberség még maradt a techcégekben. Hát a Google most bebizonyította, hogy nem. Egy fikarcnyi sem. Látom magam előtt, hogy Cook, miután lenyomta a minden rekordot megdöntő sikerekről szóló negyedéves jelentését, elégedetten hazamegy okosotthonába. Már félúton benyomja a látványkandallót, hogy kellemesen felfűtse a lakást, és bekapcsolja a tökéletesen beállított hangulatvilágítást is. Miután hazaért forró fürdőt vesz, belebújik köntösébe, előveszi a féltve őrizgetett, 50 éves Chivas Regalt, kitölt belőle egy jó ujjnyi adagot, majd poharával kezében leheveredik a fotelébe, úgy ahogy csak a világ legértékesebb márkájának CEO-ja képes leülni.

Előveszi az iPad-et, hogy végignézze, hogyan értékelte a sajtó a jelentést, már fejben készül is a pozitív kritikák hegyeire, ilyesmi leadekkel: egyre sikeresebb az Apple, Tim Cook pedig nem öregszik. Erre mit lát a címlapon, na mit?

A Google átvette a vezetést, mostantól az Apple csak a világ második legértékesebb márkája.

Apple CEO Tim Cook testifies on Capitol Hill in Washington, Tuesday, May 21, 2013, before the Senate Homeland Security and Governmental Affairs Permanent on Investigations as the panel examine the methods employed by multinational corporations to shift profits offshore and how such activities are affected by the Internal Revenue Code. Lawmakers want to know the tax strategy of how Apple, the world's most valuable company, based in Cupertino, Calif., holds a billion dollars in an Irish subsidiary as a tax strategy, according to a report issued this week by the subcommittee. (AP Photo/J. Scott Applewhite)

Legalábbis egy elemzőcég, egy felmérése szerint. Kevés nagyobb kegyetlenség létezhet ennél. Legalább adtak volna nekik két jó hetet, hogy zavartalanul örülhessenek. De ez a szemtelen Google egy napot nem bírt volna várni, pont most kellett neki 2011 után újra a legnagyobbnak lennie.

Becsületükre legyen mondva, ehhez nagyon nagyot kellett hajrázniuk. Tavaly még úgy állt a verseny, hogy az Apple közel 146 milliárd dollárt ért, a Google pedig alig 88-at, ugyanezen listán. Nagy volt tehát a hézag a két cég között. Viszont tavaly a Google elképesztő, 24%-os növekedést produkált, amivel 109 milliárd dollárra tornázta fel a márka értékét. Ezzel szemben az Apple ahelyett, hogy nőtt volna, majdnem 40 milliárd dollárt veszített értékéből, így állnak most jelenleg 107 milliárd dollár környékén.

A legcsúfosabb, hogy majdnem sikerült kapásból két helyet visszaesniük. Mindössze egyetlen milliárdocska előnyük van jelenleg az Amazonnal szemben, holott tavaly még bőven a dupláját érték a konkurens techcégnek. Itt láthatjátok a top 10-es lista többi szereplőjét:

2

A listát egyébként a Brand Finance nevű cég állítja össze minden évben. Első körben meghatározzák az egyes márkák „erejét”, azaz, hogy mennyire teljesítenek jól a marketing, a márkahűség, az elégedettség stb. területein. Ezt utána arra használják, hogy megállapítsák: az adott cég bevételéhez milyen mértékben járult hozzá pusztán a márka. Ezután egy kis további matek és már meg is kapják az egyes márkák értékét. A kapott eredményeket pedig végül a Brand Finance Global 500 nevű listába rendezik.

Pánikra semmi ok, azért bőven van még olyan lista, ahol az Apple vezet. Például az Interbrand szerint továbbra is toronymagasan ők a legértékesebb márka. Inkább nekik hiszünk, ugyeee?

Forrás: AppleWorld.Today

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!