imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Okosnapszemüveget mutatott be a Snapchat


Jelentős átalakulás előtt áll a Snapchat mint cég – ennek első lépéseként át is nevezték magukat, mostantól Snap Inc. néven futnak, ami arra utal, hogy a jól ismert csevegőalkalmazásukon kívül más területeken is kipróbálnák magukat. Az első ilyen egy érdekes okoskiegészítő lett.

A Snapchat folyamatosan növekszik. A 13 és 34 év közötti okostelefon-felhasználók több mint 60%-a rendszeresen használja az alkalmazást. Ők naponta összesen több mint egymilliárd snapet küldenek, és több mint tízmilliárd videót néznek meg. Vagyis a Snapchat az egyik legfontosabb közösségi alkalmazás lett a fiatalok körében, jól mutatja ezt a trendet az is, hogy a Facebook egyre kevesebb felhasználóval rendelkezik ebből a korosztályból.

Evan Spiegel, a Snapchat vezérigazgatója. | Kép forrása: WSJ
Evan Spiegel, a Snapchat vezérigazgatója. | Kép forrása: WSJ

A számok türkében nem véletlen az sem, hogy a legtöbb konkurens megpróbálja részben vagy egészben lemásolni a koncepciót. Nemrég jelent meg például a Facebook tulajdonában lévő Instagram funkció között a Stories, ami tulajdonképpen a Snapchat kendőzetlen másolása. Sőt, akár az iMessage iOS 10-zel érkező új funkcióinak egy részét is ide sorolhatjuk, például a matricázható és feliratozható fotókat vagy rövid videókat.

Legtöbbször azonban úgy tűnik, hogy a Snapchat mindig egy lépéssel a riválisok előtt jár. Hogy ez most is így lesz-e a Spectacles néven bemutatott első hardverük kapcsán, azt majd az idő dönti el. De miről is van szó? A Spectacles tulajdonképpen egy okosnapszemüveg, mellyel rövid videókat rögzíthetünk, amiket aztán természetesen gyorsan és egyszerűen megoszthatunk a Snapchaten keresztül a barátainkkal.

Snapchat Spectacles

A Spectacles egy méretben és három színben (piros, fekete és türkiz) színben érkezik majd, a szárában egy 115°-os látószögű kamerával. Ezzel 10 és 30 másodperc közötti rövid videókat lőhetünk, szokatlan, kör alakú formátumban – ennek köszönhetően bármilyen szögben tartjuk az okostelefonunkat, ki fogja tölteni a videó a teljes kijelzőt. Az elkészült videókat manuálisan Wi-Fi-n, vagy automatikusan Bluetooth-on keresztül továbbíthatjuk az iPhone-unkra (Android esetében csak a Wi-Fi ér). Az elkészült videók felbontásáról nem tudni semmit.

Snapchat Spectacles

A szemüveg belső oldalán fény jelzi, ha éppen rögzítünk, és kifelé is elhelyeztek egy LED-et, ami a környezetünkkel tudatja, hogy éppen videózzuk őket – így a rivaldafényt kevésbé kedvelő embertársaink könnyen kiszúrhatják miben mesterkedünk, és törhetik össze a 130 dolláros szemüvegünket. A Spectacles mellé jár egy tok is, ami egyben egy külső akkumulátor is a szemüveghez – a Snapchat szerint négyszer tudja teljesen feltölteni az amúgy egy napra becsült aksiidővel rendelkező okosnapszemüveget.

Snapchat Spectacles

A Spectacles tehát 130 dollárba kerül majd, arról nincs pontos infó, hogy vajon az Egyesült Államokon kívül is forgalmazni fogják-e. Ez már csak azért is kérdéses, mert a Snapchat szerint csupán egy kisebb mennyiséget terveznek legyártani belőle, ami érdekes koncepciónak tűnik. Konkrét megjelenési dátum sincs: a cég mindössze annyit kommunikál, hogy „hamarosan” illetve „ősszel”.

Forrás: The Verge, The Wall Street Journal. Borítókép: Snapchat.

JBL Pulse 3
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!