imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Olyan kávézót épített majdnem az Apple 1997-ben, hogy agyad eldobod


A Vissza a Jövőbe 2 látványvilága kutyafüle ahhoz a kávézóhoz képest, amit az Apple tervezett megvalósítani a kilencvenes évek végén. Már majdnem a kivitelezésnél tartottak, amikor hirtelen támadt egy jobb ötletük…

Nagyjából Steve Jobs újracsatlakozása körül járunk 1997-ben. A határozott elképzelésekkel rendelkező vezető hiányának következtében az Apple-nél meg kicsit megszaladt a dilibogyó. A cég ugyanis, a Mega Bytes-szal karöltve épp egy olyan, Apple Cafe névre keresztelt kávézón dolgozott, ami inkább nézett ki egy sci-fi képregény díszletének, semmint megvalósítható projektnek. A tervek szerint az idelátogatók ehettek, ihattak volna, intézhették volna üzleti ügyeiket, na meg persze használhatták volna a minden asztalra kitett Apple-számítógépeket.

1

A terveket a Landmark Entertainment Group egykori alapítója és a Disney látványtervezőjeként dolgozó Tony Christopher készítette. Egy nemrég készült interjúban ő osztotta most meg a koncepció rajzait, valamint mesélt a kulisszák mögötti tervekről is. Jobs se volt teljesen ártatlan a dologban, elvileg ő is részese volt az ötletelésnek. Szükség is volt rá, hiszen a hiányában eltöltött évek nem tettek túl jót az Apple-nek. Gondolták, a nevük licenszelésével gyorsan és könnyen szerezhetnének egy kis pénzt, ami kihúzná őket a csávából.

2

Bár a képeket nézve látszólag nagyon távol vagyunk a mostani Apple Store-ok letisztultságától, de a vezérelv már akkor is ugyanaz volt, mint most: össze kell kötni a vásárlókat a termékekkel.

A belső dizájn nagyon high tech volt. Körülbelül 6 hónapig dolgoztunk rajta. Azt hiszem egy olyan modern, mégis futurisztikus kinézetet alkottunk, ami teljesen különbözött az általunk tervezett tematikus parkok kastélyos, dinoszauruszos díszleteitől. Emlékszem, a dizájnerek, akiknek kiadtuk a feladatot, a létező legfuturisztukusabb gondolkodású srácok voltak. Megértettük, hogy számítógépekkel van dolgunk, amik nem a múlt, hanem a jövő technológiái, az Apple Cafe-nak is erre a gondolatra kellett reflektálnia.

3

Az eredeti tervek szerint először Los Angeles-ben hoztak volna létre egy mintaboltot, majd innen terjeszkedtek volna tovább a világ különböző pontjaira. Olyannyira komolyan vették a dolgot, hogy már létre is hoztak egy promóciós weboldalt, amin többek között a párizsi, londoni, New York-i, tokiói, és sydney-i nyitásról beszéltek. Aztán, mint ahogy az ma már tudjuk, az egészből nem lett semmi.

Az ok pedig, hogy mire megkezdődött volna a kivitelezés, Jobs fejében már megszületett az Apple Store koncepciója, ami végül kiszorította a kávézós ambíciókat. Utólag úgy tűnik, az Apple nagy szerencséjére, hiszen a hivatalos Apple boltok azon kívül, hogy már több mint 20 országban megtalálhatók, sokkal jobban is tükrözik az Apple filozófiáját.

A kávézó pedig ha úgy vesszük, lényegében meg is valósult, Starbucks néven (haha).

9

Abban az időszakban az Apple-nek egyébként a kávézón kívül is volt pár érdekes elképzelése. Emlékezték még erre a cikkre, amiben 1986-os Apple-ruhákról írtunk? Ha nem, álljon itt pár remekmű! Émelyítő nosztalgia a diszkókorszak közepéről.

7865Forrás: Macrumors és Fastcodesign

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!