imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Interjú a kerek Apple Watch készítőivel


Vegyes érzelmeket válthattak ki azok a videók, amelyeket a PeripateticPandas nevű csoport töltött fel a Youtube csatornájukra. A videókban gyakran szerepel egy jellegzetes budapesti épület vagy nevezetesség, a megcsonkított Apple termékek mellett. Megkerestük a srácokat egy interjú erejéig, és megkérdeztük, hogy miért is készítenek ilyen videókat.

A Peripatetic Pandas minden (szívfájdító) videójában, tulajdonképpen újragondolják egy-egy Apple termék dizájnját, amit egy fehér ruhás hegesztőmaszkos ember meg is valósít, általában egy köszörűkő segítségével. A legutóbbi videón például az látszik, hogy brutális módszerekkel lekerekítenek egy Apple Watchot. A videó külön érdekessége pedig, hogy habár az óra látványosan leamortizálódik miközben lekerekítik, mégis üzemképes marad a beavatkozás után is.

De mi késztette őket arra, hogy ilyen felvételeket készítsenek? Megkérdeztük.

Sziasztok! Ti vagytok a Peripatetic Pandas, ami elég szokatlan név. Honnan jött? És egyáltalán kik a csapat tagjai? Kik vagytok a mindennapi életben?

A Pandas igazából a főszereplőnkhöz fűzhető, X-hez, hiszen ő Kína egy olyan területéről származik, ahol az imádni való kis őshonos állatok gyakran fordultak meg. A Peripatetic (jelentése: vándorló, állandóan mozgó) szó pedig, az egész csapatra igaz. Ugyanis egyikünk sem tud egy adott országban hosszú távra letáborozni, éppen ezért gondoltuk úgy, hogy illik hozzánk ez a szó. Huszonéves, fiatal világjárók vagyunk, akik túl rövidnek tartja az eletet ahhoz, hogy egy helyben araszoljanak.

Ha meg kéne fogalmazni, hogy pontosan mit is csináltok a videókban, akkor mit mondanátok?

Jony Ive az utóbbi időben szerintünk kicsit megfáradt, eltunyult. Mar kevésbé mer nagyokat álmodni, önfeledten rajzolni, mint régen, amikor először beleszerettünk ebbe a vállalatba. A mostani termékek mind egy kaptafara épülnek, vékonyabb, könnyebb. Ez véleményünk szerint egyre unalmasabb. Itt jövünk mi a képbe, kijavítjuk, befoltozzuk a kisebb-nagyobb esztétikai problémákat, valamint a hardver érintő kérdéseket.

Az újragondolt Apple Watch
Az újragondolt Apple Watch

Nem túl nagy befektetés csak ezért Apple termékeket venni? Vagy a videós nézettségből megtérül? Lehetne számszerűsíteni mennyit kerestek nagyjából ezekkel a videókkal?

A pénz az jön és megy. Néha kicsit több van, néha pedig egy kicsit kevesebb, de nem a pénz az, ami minket motivál, sokkal inkább az alkotás ereje és szépsége. Sokan azzal vádolnak minket, hogy a pénzért eladtuk a lelkünket, pedig éppen, hogy fordítva. Ez azt is bizonyítja, hogy olykor-olykor kikapcsoljuk reklámokat a videóink alól.  Mi nem úgy tekintünk a Youtube-ra, mint bevetéli forrásra, sokkal inkább úgy, mint szórakozásra vagy egy jó hobbira. Abból a kevésből meg, amit a felvételekért kapunk szívesen meghívunk néhány kedves iMagazin olvasót egy-egy gombóc fagyira, ha valahogy esetleg felismernek minket az utcán.

4 videóval majdnem 13 milliós nézettséget szereztetek. Mi a siker kulcsa? Mi teszi a videóitokat különlegessé?

Elsősorban a puffin lekvár, de ha pontosabban kéne kifejtenem akkor azt mondanám, hogy a jó időzítés és a nagy port kavaró Apple termékek finomra csiszolása, a lehető legkézenfekvőbb eszközökkel, a lehető legkevésbé kézenfekvő helyszíneken. Fontos, hogy véletlenül se tegyünk tönkre egyetlen egy terméket sem mivel az ellent mondana az iránynak, amit képviselünk. Nagyon fontos, hogy mi nem tönkreteszünk, hanem újratervezünk.

Mik a tervek a jövőre nézve? Lesznek további videók?

Természetesen! Úgy érezzük hogy a továbbfejlesztett készülékeink és módszereink egyre  kifinomultabbak. Minden új videónk egy szintlépés, még ha ehhez egy nagyobb fába is kell vágnunk a fejszénket, de ahogy mar utaltam rá, a pénzt azt a lehető legalacsonyabb szintre száműztük az értékrendünkben. A következő videónkkal se lesz ez másként és a később sem szeretnénk ezen változtatni. A következő videónkról még annyit elárulhatok, hogy a Mac Pro-n is találtunk reszelgetni valót, de a többi legyen meglepetés.

Amennyiben a jövőben is szeretnétek követni a magyar csapat tevékenységét, iratkozzatok fel a Youtube csatornára, vagy kövessétek őket Twitteren és Instagrammon.

 

JBL Pulse 3
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!