imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szuper tablet, szuper áron

Már elérhető az új, 2018-as iPad!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Piaci körkép, avagy mennyire sikeres az iPhone 7?


Nem meglepő, hogy az USA piacán csupán két meghatározó okostelefon brand van: az Apple és a Samsung. Örök riválisok, akik mellett labdába sem rúghatnak a kisebb gyártók.

Az amerikaiakat a jack mentes életérzés sem tántorította vissza, a Kantar World Panel felmérése szerint 2016-ban az iPhone 7 a legkeresettebb okosmobil az Egyesült Államokban. Az októberben lezárult és megvizsgált 3 hónapos periódusban 10,6 %-os piaci részesedést ért el, úgy, hogy csak szeptember közepén rajtolt.

Iphone-7-Jet-Black-prise-Jack-adaptateur

Ezzel maga mögé kényszerítette az iPhone 6s-t és a Samsung Galaxy s7-et is. Az iPhone 7 Plus a negyedik helyre futott be 5,3%-os részesedéssel. Érdekes módon a Google 0,5%-os szeletet követelt ki magának a Pixellel, pedig széleskörben csak október 20-án jelent meg. Ez is igen jónak számít, tekintve, hogy a Microsoft és a Huawei is ekkora részesedéssel rendelkezik.

Korábban hallottunk híreket arról, hogy kicsit lejjebb hagytak az eladások Kínában, nos az iPhone 7 itt a második helyet tudta megkaparintani ugyan ezen időszakban, igaz csak 3,8%-kal. Nagyobbik testvére 1,9%-ot ért el, ezzel még a top tízben maradva. A Xiaomi 15,9%-os, míg az újoncnak számító Oppo 11,8%-kal rendelkezik. Ezek a számokat főleg a nagyvárosi területeken mérték, ahol az átlagnál valamivel gazdagabb a vásárlóréteg.

ap472214916345

Ami az eladásoknál is érdekesebb, hogy a vizsgált időszakban 7%-ot nőtt az iOS részesedése az operációs rendszerek között az USA-ban. Így az 40,5%-ra dúzzadt. Ugyan az Android még mindig tartja piaci dominanciáját a maga 57,9%-ával, de 5 éve folyamatosan csökken ez a szám, míg az iOS az elmúlt két év legnagyobb növekedését produkálta idén.

Érdekes módon Japánban is jól alakulnak a dolgok, itt a legmagasabb az iOS lefedettsége. Egészen pontosan 51,7%, így ebben a régióban egyedüliként felül tudták múlni az Androidot.

Ezt árnyalja, hogy Kínában kicsit más a helyzet. Itt abszolút az Android a befutó, 82,6%-ot bitorol, míg az iOS 17,1%-ot. Hasonló a helyzet Európában is, pontosabban az EU5-ben. 75,2%-on áll az Android, 21,2%-on az iOS. Az EU5 az Apple legfontosabb európai országait tartalmazza: Németország, Nagy Britannia, Franciaország, Olaszország és Spanyolország.

iOS vs Android

Az iOS növekedett szinte mindenhol Európában, kivétel Németországot, ahol 2,7%-os visszaesést mértek. Az iPhone 7 szinte minden régióban betudta magát verekedni a top 10-be, de Spanyolországban még mindig elég csehül áll az Apple. Itt kirívóan magas az Android előnye, a piac 91,7%-át a Google operációs rendszere bitorolja.

Nem úgy, mint Nagy Britanniában, ahol hasonlóan szép eredményeket ért el az Apple, mint a hazai piacán. Itt szintén bestseller az iPhone 7, ezzel hátraszorítva az iPhone SE-t a harmadik helyre, illetve az iPhone 6s-t a dobogó második fokára. Sőt az iOS 44%-ot tudhat magának itt, ami Japán után a második helyre sorolja ezt a régiót, de még az USA elé.

iphone-7-colors--dyn--fullviewsize

Globálisan tekintve az Android jelenleg körülbelül 75%-os részesedéssel rendelkezik. A Kantar World Panel szakértői szerint ez nem meglepő, hiszen az Android magába foglalja a nem prémium kategóriás felhasználói réteget és kétségkívül ők vannak többségben. Illetve az Androidnak megvan az a maga szabadsága, hogy a vásárlók rendkívül széles palettáról választhatnak készüléket. Ezzel szemben azokon a területeken, ahol nagyobb igény nyílik a prémium telefonokra, ott egyértelműen az Apple telefonjai a piacvezetőek, mint például az USA-ban, Nagy Britanniában és Japánban.

Forrás: Kantara World Panel

Szezonvégi kiárusítás

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!