imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Piaci részesedést vesztett az Apple Watch


A Strategy Analytics tegnap napvilágot látott elemzése szerint már csak minden második embernek van Apple Watch a csuklóján, azok közül akik hordanak okosórát.

Nem sokkal az Apple negyedéves beszámolója után, a Strategy Analytics elkészítette a felmérését, melyből kiderül, hogy az Apple Watch vesztett egy kis piaci részesedést.

Ahogy a lenti grafikonon is jól látszik, a karácsonyi szezon után, a január-február-március időszakban, igencsak visszaestek az Apple Watch eladások. Ez persze nem különösebben meglepő, hiszen a karácsonyi időszakban nyilván sokan választottak Apple Watch-ot ajándéknak, illetve sokan már az Apple Watch 2-re várnak. Ha az iPhone-nal hasonlítjuk össze az Apple Watch fogyását ugyanebben az időszakban, azt láthatjuk, hogy az Apple Watch nagyobb mértékben esett vissza mint az iPhone értékesítések. Az iPhone-ból 74 helyett 51 millió darab, az Apple Watch-ból 5,5 helyett csak 2,2 millió darab talált gazdára a karácsonyi szezonban illetve az év első három hónapjában.

watch12ho

Még rosszabb hír az Apple számára, hogy a tavalyi év első három hónapjában, amikor még nem volt kapható az Apple Watch mindössze 1,3 millió okosóra fogyott világszinten, ebben az évben pedig 4,2 milliós a teljes okosóra piac, ami 223 százalékos növekedést jelent. Míg 2015 utolsó negyedévében mág 63 százalék volt az Apple Watch piaci részesedése, 2016 első három hónapjában az eladott Apple órák már csak 52,4 százalékot haraptak ki az okosóra tortából.

Természetesen ezzel még mindig bőven piacvezető az Apple Watch, a második helyen álló Samsung csak 14,3 százalékkal követi az Apple-t, és az összes többi gyártó osztozik a maradék 33,3 százalékon.

okosorapiac

Cliff Raskind a Strategy Analytics igazgatójának a véleménye:

Most, hogy a korai vásárlók vásároltak maguknak okosórát, és az összes karácsonyi ajándékot kibontották, úgy néz ki vége az Apple Watch mézesheteinek.

Hozzátette, hogy az új natív alkalmazások, és egy gyorsabb Apple Watch 2 érkezése is lassítja az eladásokat.

A mostani viszonylag rossz szereplés persze nem jelenti azt, hogy temetnünk kellene az Apple Watch-ot. Az Apple az első negyedév végén csökkentette a Sport modellek árait a márciusi keynote után, új szíjakat mutatott be, hamarosan pedig érkezik a WWDC ahol bemutatkozik majd az új watch OS, aztán pedig várható egy erősebb Apple Watch 2 bemutatása is, ami biztosan újra felpörgeti, vagy legalábbis ezen a 2-2,2 milliós szinten tartja majd az eladásokat.

Az Apple Watch 2 bemutatásáról egyébként még csak pletyka szinten beszélnek, van aki azt várja, hogy már nyáron a fejlesztői konferencián bemutatják, de sokak szerint, csak ősszel, az iPhone 7-tel együtt érkezik majd.

Kapcsolódó cikkeink:

Több pénzt hoz az Apple Watch mint a Rolex órák
Egy év alatt megváltoztatta az életem az Apple Watch
Az iPhone és az Apple Watch a menő a tiniknél USA-ban
Nyolc új Apple Watch reklám érkezett
40 százalékkal vékonyabb Apple Watch jön? Szinte kizárt.
Vajon miért lett olcsóbb az Apple Watch?
Hasít az Apple Watch, de jön fel az Android Wear

 

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!