Apple Store (RED)

Pirosba borulnak ma az Apple Store-ok logói

#HÍREK
2014. 12. 01.
Akárcsak tavaly, az Apple idén is aktívan részt vesz az AIDS világnapján a Bono-féle (RED) alapítvány által rendezett figyelemfelhívó kampányban. Ennek egyik eleme, hogy világszerte az összes Apple Store logója pirosan fog világítani a mai nap folyamán.

Az egynapos kampány során az AIDS elleni küzdelemre szeretné felhívni az emberek figyelmét a (RED) és az Apple. Az Apple 2012 óta vesz részt hasonló módon az akcióban, mely a világszerte több mint 34 millió AIDS-betegre emlékeztet. Nagyon sokáig egyébként szóba sem jöhetett az ikonikus fehér Apple-logók cseréje, a cég mindössze pár éve kezdte bizonyos alkalmakkor átszínezni az üzletek logóit.

Az egyik ilyen alkalom volt idén például a Föld Napja, amikor a fehér logók levele zölden világított, ezzel is jelezve, hogy a cég komolyan veszi bolygónk megóvását, illetve felhívta a figyelmet az Apple környezetvédelem terén tett erőfeszítéseire. Persze a logó átszínezésén kívül számos más módon is segíti a (RED) alapítványt a cég.

Piros Apple-logó Hongkongban. | Forrás: adinda_sr.
Piros Apple-logó Hongkongban. | Forrás: adinda_sr.

2006 óta kaphatók az Apple termékkínálatában a (PRODUCT)RED terméket, melyek bevételeinek egy részét a (RED) alapítvány számára ajánlja fel a cég, ezzel is hozzájárulva az AIDS elleni küzdelemhez. Eddig több mint 75 millió dollárt adakozott az Apple, amivel a (RED) egyik legnagyobb partnere, még ha Bonónak néha úgy is tűnt, hogy nem reklámozzák eléggé a dolgot.

A (PRODUCT)RED termékek mellett az Apple a mai összes bevételének egy részét az alapítványnak utalja át, illetve még múlt héten megegyeztek néhány kiemelt fejlesztővel, hogy bizonyos alkalmazások teljes bevétele két hétig a (RED) számlájára csorog be. Az Apple a maga részéről a GarageBanddel járult hozzá az akcióhoz, amiben egy exkluzív, csak az akció időtartama alatt elérhető hangszercsomagot tölthetünk le.

Piros Apple-logó Sydney-ben. | Forrás: Mashable.
Piros Apple-logó Sydney-ben. | Forrás: Mashable.

A promócióban ezek mellett részt vesz a nagy sikerű Monument Valley egy különleges pályacsomaggal, és a Clear feladatkezelőben például egy piros témát tölthetünk le. Az Apple egy dedikált App Store oldalon gyűjtötte össze a kezdeményezésben részt vevő alkalmazásokat, de gyakorlatilag bárhova nézünk, az egész App Store a kezdeményezést népszerűsíti. Az Apple ezen kívül létrehozott egy weboldalt is a kampány ismertetésére, melyen az alábbiakat írják:

A (RED)® és az egészségügyi szakemberek globális közössége fordulóponthoz érkezett Afrikában az AIDS ellen folytatott küzdelemben. Közös erőfeszítéseiknek köszönhetően 30 éve először közel vagyunk egy olyan generáció felnövéséhez, amelynek tagjai már egészségesen jöhetnek világra. Az AIDS-világnapon, valamint a (RED) kezdeményezést támogató alkalmazásokban való vásárlás milliók jövőjére lehet hatással hosszú távon.

Ha esetleg egy Apple Store közelében jársz ma, és van kedved, fotózd le és a pirosba borult Apple-logót!

London, Regent Street | Fotó: Nagy Bence.
London, Regent Street | Fotó: Nagy Bence.
London, Regent Street | Fotó: Nagy Bence.
London, Regent Street | Fotó: Nagy Bence.

Forrás: Mashable. Borítókép: Apple.