iPhone 6s akkuidő-kijelzés probléma

Probléma az iPhone 6s és iPhone 6s Plus akkuidő-kijelzésével

#HÍREK
2016. 01. 18.
Még múlt héten tűnt fel egy támogatási cikk az Apple weboldalának témába vágó részén, ami arra hívja fel a figyelmet, hogy az iPhone 6s és iPhone 6s Plus készülékek esetében néha nem megfelelően jelenik meg az akkumulátor töltöttsége, vagyis a telefon nem mutatja pontosan, hogy hány százalék kapacitás van még az aksiban.

A probléma nem új keletű, az Apple fórumaiban egy ideje már hízik a témával foglalkozó fórum, ahol a felhasználók leggyakrabban abba futnak bele, hogy noha a telefonjuk szerint még 20-30% körül áll az akkumulátor töltöttsége, percekkel később a készülék kikapcsol, és azt jelzi, hogy dugjuk töltőre, mivel teljesen lemerült. A probléma – szerencsére – azonban nem hardveres, hanem szoftveres eredetű. Az Apple ezt írja:

Ha manuálisan állítod be az időt az iPhone 6s vagy iPhone 6s Plus készülékeden, vagy időzónákat lépsz át utazás közben, előfordulhat, hogy az akkumulátor töltöttségét jelző ikon nem frissül.

Ez megmagyarázza, hogy miért van olyan, akinél már a kezdetektől jelentkezik a probléma, és miért vannak olyanok, akiknél csak időszakosan jön elő – például amikor egyes játékokban akarják „felpörgetni az eseményeket” azzal, hogy előreállítják az időt a telefonon. A megoldás egyébként nagyon egyszerű: indítsuk újra a telefont, majd a Beállítások > Általános > Dátum és idő részen kapcsoljuk be az Automatikus beállítás opciót. Persze innentől kezdve búcsút inthetünk például a trükközésnek a játékokban, de mindenki döntse el, hogy átmenetileg melyik a fontosabb: pontos akkuidő-kijelzés vagy egy kis előny. Ha pedig időzónák között utazunk, indítsuk újra a telefont.

iPhone 6s időbeállítás

Az január 13-i keltezésű a bejegyzésben Apple ugyanis megnyugtatja a felhasználókat, hogy tudnak a problémáról, jelenleg az okok felderítésén és a javításon dolgoznak – remélhetőleg ez már az iOS 9.2.1-ben, de legkésőbb az iOS 9.3-ban megérkezik. Amennyiben a fenti megoldás nem segít, azt javasolják, hogy vegyük fel a kapcsolatot az Apple-támogatással. Ti belefutottatok már ebbe a problémába?

Forrás: Apple via 9to5Mac.