mbpmoney

Rajt-cél győzelemet arat az új MacBook Pro

#HÍREK
2016. 11. 09.

Szokás mondani, hogy az emberek a pénzükkel szavaznak. Ezek alapján az új MacBook Pro simán indulhatna a következő elnökválasztáson Amerikában, ugyanis viszik, mint a cukrot…

A Slice Intelligence nevű céggel már találkozhattunk korábban is az iPhone 7 Plus eladásai kapcsán. A cég egy hatalmas adatbázist tart fenn azon amerikai felhasználók adataiból, akik engedélyezték, hogy a vállalat robotjai szkenneljék a rendeléseiket visszaigazoló emaileket. A most közölt eredményeikhez például 4,4 millió online vásárlás adatait használták fel, ami azért elég nagy szám már ahhoz, hogy következtetéseket lehessen belőle levonni.

Slice Intelligence

Ezt meg is tették, és örülhet az Apple. Minössze 5 nap kellett az új gépeknek, hogy minden konkurens felsőkategóriás laptop eladásait messze felülmúlja. Egyetlen modell jár még csak előtte: a 2015-ös és 2016-os 12”-es MacBook. De a 18 hónapja gyártott, és azóta forgalomban lévő készülékek eladásainak is 80%-át már elérte az új Pro.

A Windowsos konkurencia közül a Dell XPS 13 és 15 jelenti a legerősebb kihívót. A 10 hónapja forgalomba helyezett gépek eladásainak közel duplájánál tartanak az Apple új modelljei. Hasonlóan csúfosan áll a Microsoft Surface Book is, ezt négyszeresen múlták felül a csúcsgépek.

Dell XPS 13
A Dell XPS

Az elemző cég viszont nem csak örömteli hírekkel szolgálhatott az Apple számára. Korábban írtunk már róla, hogy mivel évekig nem frissült érdemben a Pro vonal, sokan kiváró állapotba helyezkedtek. Ez magyarázza egyébként a mostani, kiugróan magas eladásokat is. Viszont a Slice Intelligence szerint jelentős mennyiségú potenciális vásárló inkább nem várt októberig, és vett magának egy windowsos masinát.

Azon vásárlók 40%-a, akik 2014-ben még Apple laptopot választottak, azóta vett magának Windows-os gépet. Ez pedig intő jel lehet Cupertinónak, hogy nem érdemes a végtelenségig húzni a felhasználók agyát. Igaz, az adatok nem teljesen reprezentatívak. Ebben a számban benne vannak azok is, akik csak másodlagos gépnek, vagy ajándékba vásároltak a konkurenciától.

Az egész elemzést egyébként érdemes inkább informatív jellegűnek, semmint kész tényként kezelni. A Slice Intelligence kizárólag amerikai vásárlók adatait dolgozta fel, ahol eleve jóval elterjedtebb az Apple termékek használata, mint bárhol máshol a világban. Valamint csak az online vásárlások kerültek górcső alá. Az is torzít az adatokon, hogy minden új Prót (Touch Barral, vagy anélkül, 13” és 15”) együttvéve számoltak. Igaz, a konkurens termékeknél is hasonlóan jártak el, már ahol volt több típus is.

Slice Intelligence

Akárhogy is, mindenképpen sikeres rajtnak számítanak a számok, annak ellenére, hogy a csatlakozó hiány és a magasabb ár sokakat elrettenthet a vásárlástól. Nem véletlen, hogy beszállítói pletykák szerint az Apple jelentősen növelte az alkatrészrendelések számát. Szép karrirer elé néznek az új modellek…

Én is éppen az egyik ilyenen írtam ezt a cikket, hamaros olvashatjátok tesztünket is, amiből kiderül, tényleg olyan jók-e a gépek, hogy ennyi fogy belőlük.

Forrás: 9to5mac