imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Reklámok a legnépszerűbb iOS-es hirdetésblokkolóban


Az iOS 9-es Safari egyik újítása, hogy lehetőség nyílik olyan alkalmazásokat letölteni az App Store-ból, amelyek arra hivatottak, hogy tartalmakat blokkoljanak, miközben mi békésen böngészünk az internet végtelen hálóján. Természetesen ennek az egyik legnagyobb előnye, hogy az interneten fellelhető töméntelen mennyiségű reklámtól megóv minket. Egy ilyen program használata viszont komoly kérdéseket vet fel, amiről a vélemények igencsak megoszlanak. 

A sokak által látogatott, népszerű weboldalak üzemeletetői komoly pénzeket tudnak begyűjteni, ha elhelyeznek egy-két hirdetést az oldalukon. Reklámblokkoló szoftverekkel viszont a hirdetés nem jelenik meg és sok esetben ezért károsodik az oldal tulajdonosa vagy a reklámozott fél (persze ez attól is függ, hogy mi szerepel a szerződésben). A leghíresebb ilyen szoftvert fejlesztő cég, az Eyeo, akik az AdBlock Plus böngészőkiterjesztést fejlesztik, éppen ezért elkezdte szortírozni a hirdetéseket jó illetve rossz kategóriába. Az iOS felületén viszont a Crystal viszi a pálmát ilyen téren, de ez nem jelenti azt, hogy az alkalmazást fejlesztő Dean Murphy és az Eyeo között ne lenne kooperáció. A Wall Street Journalből idézve:

Murphy úr azt mondta, hogy az Eyeo hatására, ő is bevezeti a lehetőséget az alkalmazásába, hogy bizonyos előre elfogadott hirdetések nem lesznek elrejtve a felhasználók szeme elől. Az opció alapértelmezésben be lesz kapcsolva, és ezért a egy rögzített összeget kap majd az Eyeotól cserébe. Az alkalmazás fejlesztője nem volt hajlandó nyilvánosságra hozni a pontos összeget, de úgy véli több bevétele lesz az alkalmazás eladásból, mint az Eyeotól kapott összegből.

Eszerint a Crystalban pont ugyan azok a reklámok jelenek majd csak meg, mint az Eyeo listáját használó böngészőkben. Természetesen ez a lista szigorúan titkos, még a listán szereplő cégek nevét sem hozza nyilvánosságra az Eyeo. Annyit viszont biztosan tudunk, hogy a Microsoft és a Google ezek a cégek között van. Ezt az új funkciót egyébként minden felhasználónak lehetősége lesz kikapcsolni. De természetesen a frissítés gomb hosszabb idejű megnyomásával tartalomblokkoló nélkül is betölthetjük az oldalt.

unnamed-2
A kép forrása: Cult of Mac

Az alkalmazás, mint az az idézetből is kiderült fizetős, itthon egészen konkrétan 0,99€-t kell rááldoznia annak, aki szeretné ezt a lehetőséget használni a Safariban. Érdemes viszont fenntartásokkal kezelni, ugyanis több külföldi oldal szerint is a tartalomszűrő appban még komoly hibák vannak. Ilyen hiba például, hogy nem működik sok internetes webáruháznak a kosár gombja, egyelőre érthetetlen okok miatt. Az is igaz, hogy gyakran olyan képek is eltűnnek, amiknek egyébként nem kéne. Ennek ellenére nagyjából 300 forintot megérhet kipróbálni, hogy ténylegesen milyen.

Forrás: iMore, Cult of Mac

 

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!