imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kedvezményes akkumulátor csere!

Hozdd be készüléked bármely iSTYLE szervizbe

A reklámok már az autóban sem hagynak békén


Mindenhol ott vannak. Az aluljáróban, az utcán, a chipses zacskón, a zoknidon – mindenhol. Úgy néz ki, egy Santa Clara-i cégnek hamarosan az autódban is köszöntheted őket.

Azzal általában mindenki tisztában szokott lenni, hogy semmi sincs ingyen (na jó, a világon a legjobb dolgok, szeretet, blabla talán – bár ezzel is lehetne vitatkozni). Épp csak a fizetőeszköz típusa térhet el. A boltban pénzzel, az állítólagos “ingyenes” szoftvereknél meg legtöbbször az időddel fizetsz – de hogy valamivel, az biztos. Ezzel igazából nincs is baj, miért is várnánk el másoktól, hogy ingyen és bérmentve dolgozzanak a mi szórakoztatásunkra.

Az idegrángást nálam az szokta okozna, ha kétszer sarcolnak meg. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de engem rendesen fel szokott bosszantani, hogy ha elmegyek moziba, akkor a vetítés egy laza fél órás reklámsorozattal indul. Köszi, de épp most hagytam ott 5 ezret a kasszánál 2 jegyért és egy kis rágcsáért, lehetne, hogy cserébe ne nyomjátok az arcomba a hirdetéseket? Ugyanez vonatkozik a legtöbb ruhamárkára, ahol ahelyett, hogy sima, egyszínű pulcsit tudnék venni, hordhatom egész nap az ANYÁMKÍNJA since 1992 192-es betűméretű Comic Sans feliratot.

Ezt a ragyogó filozófiát gondolta tovább az alapvetően navigációval foglalkozó, amerikai vállalat, a Telenav. Addig törték a fejüket, hogyan lehetne kirángatni a népet a reklémrezisztenciából, amíg elő nem rukkoltak az áltimét megoldással: nyomjunk az egyetlen megmaradt békés, gyárilag adblockolt élettérbe is hirdetéseket, jöjjenek az autós reklámok!

A cég, most éppen arra buzdítja az autógyártókat, hogy kössenek velük partnerséget és legyenek bűnrészesek a nyugalomgyalázásban. Mindezt persze olyan PR köntösbe bújtatva, hogy igazából a felhasználóknak lesz ez szipi-szuper, innovatív megoldás és társai.

Innovatívnak éppenséggel valóban innovatív, bizonyos szempontból nézve, de ha lehet, erről a forradalomról én inkább lecsúsznék. Mert, hogy a koncepció úgy nézne ki, hogy amint megáll az autó, akkor a lokációdnak megfelelő ajánlatok jelennének majd meg a fedélzeti számítógépen/műszerfalon. Például, hazafelé menet kedveskedik neked egy akciós pizza ajánlattal, a Tesco előtt elhaladva pedig szól, ha 12 forinttal olcsóbb lett a csirkefarhát.

Aggodalomra bizony van ok, a Telenav olyan gyártókkal ápol intim kapcsolatot, mint a Ford, a General Motors vagy a Toyota. Kezdhetünk felkészülni a következő használtautó-hirdetésekre:

Eladó nem dohányzó, női tulajdonostól, csak a fodrászig használt benzines Toyota, 2018-as évjárat. Extrák: elektromos ablakemelő, téli gumi, fél éves reklámmentesség.

Remélem, ha az elején nem is, kis gyakorlat után a Telenavnak sikerül majd Facebook szinten felpörgetni a hirdetésgyárat, automatikusan hanggal elinduló videókkal, pop-up ablakokkal és barátaival. Imádnám.

Ugye milyen idegesítőek a reklámok? Mi ezért használunk Apple Music előfizetést. Ha te is szeretnéd élvezni az Apple nyújtotta reklámmentes zenehallgatás élményét, válassz az iSTYLE akciós iPhone kínálatából egy hozzád illő készüléket.

JBL Pulse 3

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!