imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Rekordbevételt ért el a Pokémon GO


Azt már tudjuk, hogy a Pokémon GO volt minden idők legjobban rajtoló játéka az App Store-ban, és az indulása óta folyamatosan vezeti a legtöbb bevételt termelő alkalmazásák toplistáját is. Mégis, vajon mennyit költöttek eddig az emberek a játékban?

Nagyjából két hónap telt el a Pokémon GO megjelenése óta (legalábbis az Egyesült Államokban), az első hónapban több mint 100 millió felhasználó töltötte le a Niantic által fejlesztett játékot. A Top Grossing kategóriában betöltött folyamatos első hely alapján az is várható volt, hogy a bevételek terén sem kell szégyenkeznie az alkalmazásnak.

Nemrég a YouGov készített egy felmérést: arra voltak kíváncsiak, hogy a játékosok mennyi pénzt költöttek el a Pokémon GO-ban alkalmazáson belüli vásárlásokra. A pénzköltés nélkül is játszható a játék – sőt, egyes tárgyakat nem is vásárolhatunk meg valódi pénzért –, viszont gyorsabban fejlődhetünk, ha beruházunk különböző extrákba. 50 ezer embert kérdeztek meg erről az USA-ban, Németországban és az Egyesült Királyágban.

Kép forrása: Financial Times
Kép forrása: Financial Times

Az eredmények alapján arra jutottak, hogy az alkalmazáson belüli vásárlásokból 268 millió dollár (közel 74 milliárd Ft) bevételt termelt a játék három piacon a megjelenése utáni első öt hétben. Csak az Egyesült Királyságban egymillióan költöttek az appban. Az amerikai felhasználók 29%-a, míg a németek 20%-a vásárolt pénzért valamilyen kiegészítőt, Németországban ráadásul 9%-uk (mintegy 144 ezer ember) több mint 100 eurót költött el. Stephen Harmston, a YouGov elemzője szerint a Pokémon GO jó úton halad afelé, hogy milliárd dolláros üzletté váljon:

A kutatásunkból látszik, hogy az első öt hétben csupán három országban több mint negyedmilliárd dollárt költöttek a játékra. Ha ehhez hozzáadjuk az időfaktort, és azt, hogy mostanra 72 országban érhető el a Pokémon GO látható, hogy milyen gyorsan válik majd 1 milliárd dolláros játékká.

Pokémon GO
Kép forrása: iMore

Összehasonlításképpen, a Sensor Tower adatai szerint a finn Supercell-féle Clash Royale 125 millió dollár, míg a Candy Crush Soda Saga 25 millió dollár bevételt termelt ennyi idő alatt. A YouGov által vizsgált országokban egyébként a felnőtt népesség 13%-a töltötte le a Pokémon GO-t, és 90%-uk játszott vele négy héttel később is. Harmaduk tartozik a 30-as korosztályba, tehát ők – saját keresetük révén – nagy mértékben hozzájárulnak a rekordbevételhez.

És vajon mennyit profitál az őrületből az Apple? Azt eddig is tudtuk, hogy valószínűleg dörzsölik a markukat Cupertinóban, a fenti számok tükrében viszont egy egyszerű számítást is elvégezhetünk. Az AppsFlyer múlthavi adatai alapján az iOS-felhasználók 2,5x több pénzt költenek alkalmazáson belüli vásárlásokra, mint androidos társaik, ez alapján arra következtethetünk, hogy a 250 millió dollárból nagyjából 175 milliót az Apple készülékein költöttek el. Ebből 30% kerül az App Store üzemeltetőjéhez, ami kb. 52,5 millió dollárt jelent – egy hónap alatt, három országból. Nem rossz üzlet.

Forrás: Financial Times.

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!