imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Rendhagyó flipper iOS-re a Lumino City alkotóitól: INKS.


A méltán híres Lumino Cityt fejlesztő State of Play csapata úgy iOS-játékkal jelentkezett a napokban. Az INKS. egyszerre ötvözi a klasszikus flipperek, az ügyességi játékok és a puzzle-ök egyes elemeit, hogy a végeredmény egy rendhagyó és egyedi játék legyen.

A Lumino City 2014-ben jelent meg OS X-re és Windowsra, majd közel egy évvel később iOS-re is. Első hallásra talán egy egyszerű kalandjátéknak tűnik, de nagyon nem az: a fejlesztőcsapat teljes egészében papírból építette fel a játék helyszínéül szolgáló várost, a „grafika” így igazából egy interaktív videó, ami egészen lebilincselő hangulatot kölcsönöz az alkalmazásnak.

INKS.

Mivel nagyon szerettem a State of Play előző játékát, valamint mindig is rajongtam a hagyományos és virtuális flipperek iránt is, nagyon megörültem, amikor megláttam, hogy május 5-én megjelent a csapat új fejlesztése, mely az INKS. nevet kapta. Miért pont egy flipperjáték? Luke Whittaker, a State of Play kreatív igazgatója válaszol a kérdésre:

(A Lumino Cityhez) kézzel építettünk egy valódi, fizikai flipperasztalt az egyik fejtörőhöz. Annyira élveztük a folyamatot, és annyira megtetszett a végeredmény, hogy többet is ki akartunk hozni az ötletből. […] Imádjuk ezt a játékot, és sok estét töltünk el régi asztaloknál az olyan londoni játéktermekben, mint a Pipeline vagy a The Four Quarters. De ezek tulajdonképpen egy szűk körnek szólnak. Egészen mostanáig a flipper-videojátékok mindig csak a fizikai asztalokat másolták. Azt akartuk, hogy mindenkihez eljuthasson a játék élménye, és tudtuk, hogy ehhez valami nagyon szépet kell létrehoznunk.

INKS.

Az INKS. tehát egyáltalán nem egy hagyományos flipper, sokkal inkább egy logikai-ügyességi játék, egy kis művészettel fűszerezve. A feladatunk, hogy minden pályán „kidurrantsuk” az összes festékpatront, melyekből aztán különböző színű festékek robbannak ki, így szinte műalkotássá változtatva az asztalt. A fejlesztők szerint Miro, Matisse, Jackson Pollock és Bridget Riley műalkotásai szolgáltatták az ihletet. A festékpacák alakja és mérete attól függ, hogyan és milyen erővel találjuk el a színeket, így mindig más és más „festményeket” hozhatunk létre a pályákon, amiket el is menthetünk.

A játék először könnyűnek tűnik, de aztán rá kell jönnünk, hogy egyáltalán nem az, sőt. A cél tehát, hogy két flipperütő segítségével a golyót a pálya színes részeihez juttassuk. Ha minden színt érintünk, kinyílik egy ajtó, és megoldottuk az adott feladatot. Persze bármikor leeshet a golyó az ütők között, vagy az asztalokon elhelyezett csapdákban. Végtelen sokszor próbálkozhatunk, a cél viszont minél kevesebb golyóval – lehetőleg eggyel – megoldani a feladatokat. Sőt, ha igazán profik vagyunk, akkor a szükséges minimális ütéssel durrantjuk ki a patronokat, ezt egy csillaggal jutalmazza a játék. Segítségeket is igénybe vehetünk, ezek azonban kreditekbe kerülnek, amikhez sajnos csak alkalmazáson belüli vásárlással juthatunk hozzá.

INKS.

Maga a fejlesztés is meglehetősen rendhagyóan zajlott. A koncepciórajzokat akvarellpapírra csöpögtetett tussal készítették, ezen kívül az iPad Prónak is nagy hasznát vették az alkotók: a pályákat egy Apple Pencil segítségével rajzolták ProCreate-ben, majd innen Steffan Glynn vitte át azokat a Unitybe – szükség esetén pedig addig ismételgették a folyamatot, amíg a kívánt eredményt elérték. Az INKS. 1,99 eurós áron tölthető le az App Store-ból legalább iOS 9.1-et futtató iPhone-okra, iPadekre vagy iPod touchokra.

• INKS. letöltése az App Store-ból (univerzális, 1,99 €, IAP)
Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!