imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Rossz irányba halad Tim Cookkal az Apple?


Volt Apple-mérnök indított kommentháborút a Twitteren, amikor azt találta mondani, hogy Tim Cook irányítása alatt egy dinamikus, valódi változást hozó cégből egy unalmas vállalat lett az Apple-ből. Egy piaci elemző szerint viszont Tim Cook nagyon is jó irányba tereli a cupertinói vállalatot.

Bob Burrough 7 évet töltött a cégnél, kezdetben még Steve Jobs, később pedig Tim Cook szolgálatában. Szerinte 5 év alatt 180 fokos fordulatot vett a cég azzal, hogy az új Apple-vezér teljesen átalakította a belső viszonyokat. Az Aysmco elemzője, Horace Dediu szerint viszont Burrough-nak egyáltalán nincs igaza és csak a tudatlanság beszél belőle. Megjegyezte, hogy változás nélkül nincs növekedés és a feltalálás nem egyenlő az innoválással. Bob viszont azzal érvelt, hogy csak azok látják igazán a dolgokat, akik belülről éltek meg azokat. Hozzátette azt is, hogy az Apple-nél még mindig fontos a diszkréció, ezért a bennfentesek nem beszélnek külső személyekkel ilyenekről.

steve-jobs-apple-sign

Tim Cook kirúgta Scott Forstallt és békességre intette a vezetőséget, eltüntette a konfliktusokat a cégből. A vezetők többé már nem versengenek egymással. Tim üzenete hangos volt és világos: Ne hozz konfliktushelyzetbe! Ez azt eredményezte, hogy csökkentek az ellentétek és a középvezetők aránya is robbanásszerűen megnőtt. Ez teljes ellentétben áll azzal, ahogy Steve irányítása alatt működött a cég.

– írta Bob Burrough a Twitterén.

Érdekes egybeesések, mivel Tony Fadell nemrég posztolt egy ehhez kapcsolódó üzenetet. Pár nappal ezelőtt írta ki szintén a Twitterre, hogy nem igaz az a feltételezés, hogy az iPod és Maces csapat valaha versenyeztek volna egymással. Erről korábban az iPhone fejlesztését illetően röppentek fel a pletykák. Szerinte nem igaz az sem, hogy a cég motivációja a konfliktushelyzetekből adódott volna.

STB231201_marioMain_426226k

Helytelen! Sosem volt verseny(cégen belül – a szerk.). Együtt kerestük a legjobb megoldást. Steve mindig arra kért minket, hogy minden lehetőséget vizsgáljunk meg.

Tonyról annyit érdemes tudni, hogy az iPod atyjának is nevezik, évekig a cég zenelejátszókkal foglalkozó divízióját vezette. Majd később saját cégét eladta a Google-nek és egy rövid ideig dolgozott is a keresőóriásnak.

Burrough Twitteres kommentjeit később hosszabban is kifejtette a CNBC-nek:

2007-ben az Apple felépítettségében maga volt a vadnyugat. Annak az irányítása alatt, aki engem felvett, 2 évig olyan projekteken dolgoztunk, amik nem tartoztak a fő feladatkörünkhöz. Ez azért volt, mert nem a szervezettség volt az elsődleges prioritás, hanem maga a projekt, a közös cél. Ez teljesen ellentétes volt a “nem az én dolgom” féle mentalitással. Ez olyan volt, hogy “azért vagyok itt, hogy amilyen problémákat csak tudok, azt megoldjam”. Függetlenül attól, hogy mi volt a munkaköröm, a titulusom vagy hogy kinek tartoztam elszámolással. Rendezetlen rendszer volt, de meghozta a gyümölcsét. Mert mindent, amit csináltunk azt maximális erőbedobással csináltuk…De manapság más a helyzet. Ez a rugalmasság tisztán és érzékelhetően megváltozott. Mindenkinek megvan a maga feladata, mindenki felelős valamiért és csak ritkán tér el attól. Ha odamész valakihez, hogy segítsen megoldani egy problémát gyakran azt válaszolja: ez nem az én feladatom.

Steve Jobs és az iPhone

Dediu röviden és tömören elutasította Bob Burrough állításait twitteres válaszaiban, aki egyébként nem régiben megjegyezte, hogy az Apple csak próbál elhatárolódni attól az üzlettől, amiben a csendes periódusokat megszakítja egy-egy slágertermék. Ezt, mint piaci szakember válaszként fogalmazta meg a kritikusoknak.

Úgy gondolom a cég csak próbálja háttérbe szorítani a részsikereket. Ez nem azt jelenti, hogy innentől kezdve nem lesz nagy dobása az Apple-nek, hanem azt, hogy nem szeretnének csak ezekre alapozni. Az egyik legnagyobb közönség, aki Timre figyel, az igazából a belső dolgozói morál. Úgy látom, hogy a részsikerekre koncentráló gondolkodásmód belülről demoralizál, és ezért jött létre egy fókuszált törekvés, hogy ezt az gondolkodásmódot a háttérbe szorítsák.

apple-watchAhelyett, hogy vitába szállt volna tehát, kifejtette pontosabban, hogy mire épít jelenleg az Apple. Dediu úgy becsüli, hogy a vásárlók napi 78 cent és 1 dollár közötti összeget fizetnek azért, hogy az Apple termékeit és szolgáltatásait használják. Egy új termékek kiadása mindig rizikós. Ha nem képesek változtatni a bevételi mércén, mint ahogy az az Apple Watch esetében is történt, “ott találják magukat, ahonnan elindultak. De ha rá tudod venni az Apple-vásárlókat, hogy évente vásároljanak mindig egy keveset, és a kiadásaikat napi 78 centről 88 centre emeled; hirtelen a semmiből 10%-kal növekedik a jövedelmed: na ez az, ami 22 milliárd dollárt ad az Apple hihetetlen éves eladásaihoz.”

Forrás: 9to5mac

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!