Apple reklám Kínában

Saját reklámját másolja az Apple Kínában

#HÍREK
2015. 02. 02.
Az Apple nagyon nyomul Kínában – ez nem új dolog, az elmúlt időszakban heti több hír is szól a országról, mely lassan a cég második legnagyobb piacává válhat, megelőzve Európát. Hétvégén ismét újabb bolt nyitotta meg kapuit, de most szombaton már egyből jön is a következő.

Ezen kívül az Apple kiadta az első, kifejezetten a kínai piacra szánt tévéreklámját, mely a 2014-es karácsonyi „The Song” című hirdetés másolata. Vagyis az alapkoncepció ugyanaz, egy lány készít a nagymamájának meglepetést azzal, hogy egy régi hangfelvételre énekel rá. Nekem az eredeti változat egyébként jobban tetszett, de nézzétek meg ti is az újat:

Emlékeztetőül itt van az eredeti is, amihez annak idején az Appe csinált egy „hogyan készült”-videót is:

A hirdetést a kínai holdújév környékére időzítették, ami idén február 19-re esik. Ez lehet az oka annak a rohamtempónak is, amivel mostanában egyre-másra nyílnak az Apple Store-ok Kínában. Még múlt héten írtunk az új Csungkingi üzlet ideiglenes borításáról. Nos, tegnapelőtt végül megnyitott ez a bolt is, mely a Sanghajihoz hasonló üveghengert kapott:

Csungking Apple Store

Az új bolt az Ötödik sugárúti üzlethez hasonlóan nagyrészt a föld alatt helyezkedik el, és a január 24-én megnyitott West Lake Apple Store-tól eltérően ebből szerencsére az ikonikus üveg csigalépcső sem hiányozhat:

Csungking Apple Store

Újabb szokás az Apple-től, hogy a megnyitandó boltokat egyedi művészeti alkotással fedik el a munkálatok befejezésééig. Ilyen volt a West Lake esetében a „Nyugati-tó dicsérete esőben” című vers, melyet az elismert kalligráfus művész, Vang Tungling festett meg az Apple számára. Ahhoz hasonlóan a Csungkingi boltot is egy kép borította, melyet a fotós Navid Baraty, illetve a kínai származású festőművész, Jangjang Pan készített közösen. Erről az együttműködésről adott ki az Apple most egy angol nyelvű videót is:

A turbófokozatra kapcsolás egyáltalán nem véletlen: a rekordforgalmat és nyereséget generáló utolsó negyedévben 70%-os éves növekedést követően 16,1 milliárd dolláros forgalmat generált az Apple-nek Kína, míg Európa „csupán” 20% növekedéssel 17,2 milliárd dollárt, vagyis valószínűsíthető, hogy a következő negyedévben már beelőzik az öreg kontinenst – főleg, hogy indul a kínai holdújév. Na, ezért is nyitnak például ilyen boltokat, mint szombaton Csungkingben:

Apple Store Csiefangpej, Csungking

Apple Store Csiefangpej, Csungking Apple Store Csiefangpej, Csungking Apple Store Csiefangpej, Csungking Apple Store Csiefangpej, CsungkingForrás: App Advice. Képek: Apple.