Speck

A Samsonite felvásárolta a Specket

#HÍREK
2014. 05. 30.
Úgy látszik, ez a hét az Apple-piaccal kapcsolatos felvásárlásokról szól. Tegnap jelentette be a világ legnagyobb, utazáshoz tervezett táskákat gyártó cége, a Samsonite, hogy 85 millió dollárért felvásárolja a Speck iPhone, iPad és Mac tokokat gyártó amerikai vállalatot.

A Samsonite amerikai területi elnöke így nyilatkozott a kiadott sajtóközleményben:

A Speck, akárcsak a Samsonite, úttörő a saját iparágában, így új fejezetet nyit a növekedésünkben és a márka kiterjesztésében. A Speck méltán népszerű a fiatal fogyasztók körében a stílusos, letisztult és innovatív termékeinek köszönhetően, amilyen a CandyShell »kemény-puha« tok is. Az akvizíció lehetőséget teremt a Samsonite számára, hogy részt vegyen a nagy és egyre növekvő okostelefon-tok piacon, mely csak az Egyesült Állomkban 2,3 milliárd dollárra rúg.

Irene Baran, a Speck Products CEO-ja hozzátette:

Az, hogy részt vehetünk a Samsonite infrastruktúrájában és a működés és marketing területén elért eredményeikben, lehetőséget biztosít számunkra, hogy globális piacvezető pozícióra törjünk az okostelefon- és táblagép-kiegészítő piacon. Az Egyesült Államokban elért eredményeinknek és a Samsonite globális lefedettségének köszönhetően reményeink szerint több millió potenciális új ügyfélre tehetünk szert világszerte.

A 2001-ben alapított Speck egészen 2012-ig biztos növekedést mutatott a piacon, majd 2013-ban a beragadt készletek miatt kisebb bajba került a cég. Talán ezért is dönthettek az eladás mellett: a Samsonite egy biztos, tőkeerős hátteret jelent.

Forrás: Re/code.