Apple Korea

A Samsung hazai pályáján győzött az Apple

#HÍREK
2014. 05. 10.

A dél-koreai illetőségű Marketing Insight független piackutató cég rendszeresen felmérést készít az okostelefont használók körében, ahol a legutóbbi alkalommal ismét az Apple érte el a legjobb eredményt. Az iPhone 5 és 5s olyan telefonok ellen szállt ringbe, mint a Samsung Galaxy S5, Note 3, LG G Pro2 és Nexus 5. A kutatásban 9397 embert kérdeztek meg, akik a 2013. októbere és 2014. áprilisa között eltelt hat hónapban vásároltak telefont.

Az értékelési szempontok az alábbiak voltak: dizájn, kijelző, sebesség, multimédia, méret és tömeg, használhatóság, strapabírás, kijelző érzékenysége, legújabb technológiák, kezelőfelület. Az elérhető 1000 pontok az iPhone modellek átlagosan 798-at szereztek, az LG-k 609-et, a Samsungok 600-at, és az itthon kevésbé ismert Pantech-ek 577-et. A modellekre lebontott eredményekben az iPhone 5s 810 pontot szerzett a Galaxy S5 652 pontjával szemben.

A Marketing Insight felmérésének eredményei

A felmérésben kiemelték, hogy az iPhone felhasználók közel 90%-a „nagyon elégedett” vagy „elégedett” a választásával, míg a helyi gyártóknál ez az arány mindössze 50% körül mozog. Az előnyt a cég szerint még nagyobbá teszi az a tény, hogy az iPhone 5s már egy hat hónapos modell:

Figyelembe véve, hogy a vevői elégedettség általában folyamatosan csökken a termék bemutatásának időpontjától számítva, az iPhone 5s által elért pontszám lenyűgöző.

Ezeknek a számoknak a tükrében talán érthető, hogy a Samsung a héten kirúgta a mobil dizájnért felelős vezetőjét a Galaxy S5 lagymatag fogadtatása miatt. A héten ez már a második Apple-siker ezen a téren, hiszen tegnapelőtt a neves J.D. Power az iPad-nek ítélte a legjobb táblagép címét, illetve az iPhone-nak a legjobb okostelefonét. Az Apple-nek mindig is fontos volt a vásárlói elégedettség, Tim Cook így nyilatkozott erről tavaly októberben:

Tim CookA termékeink az összes számunkra fontos szempont alapján a legjobbnak számítanak: a vevői elégedettségben, használat mennyiségében és a vásárlói lojalitásban mind élen járunk.

Forrás: AppleInsider, adatok: Marketing Insight, karikatúra: Insider Monkey.