Shadowmatic

Shadowmatic: az árnyjáték

#TESZTEK
2015. 01. 22.
Manapság a legtöbb játék egy többé-kevésbé jól bevált recepten alapszik, eredeti ötletekkel viszonylag ritkán találkozunk. Üdítő kivétel volt például tavaly a Monument Valley, ami M. C. Escher rajzaiból merített ihletet, illetve ezek segítségével jött létra egy egyedi logikai játék. Lehet, hogy idén a Shadowmatic veszi át ezt a szerepet.

Én legalábbis nem emlékszem korábbról olyan játékra, ami erre a koncepcióra épült volna: vagyis, hogy különböző tárgyak falra vetített árnyékképét mintegy puzzle-daraboknak használva különböző alakzatokat rakjunk ki. Elsőre ezt kicsit nehéz elképzelni, de teljesen egyedi ötlet, és egy rövid videóval könnyen össze lehet foglalni a lényeget:

Persze ez még nem feltétlenül lenne elég egy nagyszerű játékhoz. A Shadowmatic hangulata is egészen magával ragadó. Nem kis mértékben járul hozzá ehhez a relaxáló, néha már-már hipnotikus zene, ami tökéletesen illeszkedik a játékhoz – ezt egyébként 8,99 euróért akár külön meg is vásárolhatjuk az iTunes Store-ból, az albumborítóért külön piros pont jár. A másik tényező az a kilenc egyedien berendezett „szoba”, amiben maguk a történések játszódnak.

Shadowmatic

Összesen egyébként több mint 70 pályán bizonyíthatjuk a rátermettségünket, vagyis hogy képesek vagyunk-e pár amorf tárgyból egy felismerhető árnyékot összerakni. Eleinte csak egy-egy formát kell forgatnunk, ahogy azonban folyamatosan haladunk előre, előfordul, hogy két-három alakzatot kell rendezgetnünk, ami azért már sokszor jelent kihívást. Erre találtak ki egy ötletes segítségrendszert a fejlesztők, ahol is pontokért vehetünk segítségeket. Az első kettő körülírja a kirakandó árnyékot, a harmadik konkrétan elmondja, minek kéne látszódnia, míg a negyedik megmutatja a sziluettet. Játék közben emellett a kijelző alján apró pöttyök kezdenek világítani, minél több, annál közelebb járunk a megoldáshoz. További csavar egyébként, hogy egyes pályákon rejtett alakzatokat is kirakhatunk.

Shadowmatic

A hangok mellett a grafika is szép, és a Triada Studio szerint a Shadowmatic iPhone 3Gs-től fölfelé minden egyes iOS-eszközre külön lett optimalizálva, így gyorsan fut majd a régebbi eszközökön is. Én egy iPad 4-en és egy iPhone 6-on próbáltam ki, egyikkel sem volt problémám, persze ezek azért már viszonylag újabb modellek (főleg az iPhone 6)…

Shadowmatic

A Shadowmatic-ot a Triada Studio Games fejlesztette, mely egy örmény animációs cég lányvállalata. Több mint 20 éve foglalkoznak három dimenziós grafikával, így mondjuk szerintem érthető, hogy eszükbe jutott ez a koncepció. A Shadowmatic az utóbbi napokban gyakorlatilag az összes App Store toplistát vezeti ahogy figyeltem, egyáltalán nem véletlenül. Nem lennék meglepve, ha nyáron egy Apple Design Awards díjat hozna a fejlesztők számára. Szerintem mindenképp érdemes vetni rá egy pillantást, tényleg kiemelkedő alkotás.

• Shadowmatic letöltése az App Store-ból (univerzális, 2,99 €, IAP)