imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Ki lesz a befutó? Spotify vagy Apple Music?


Sokaknak talán nem annyira egyértelmű, de az Apple ismét elkezdte írni a történelmet az Apple Music bejelentésével. Nézzük csak meg egy kicsit a múltat és a számokat, máris látni fogjuk, hogy miért lesz valószínűleg nagy durranás az Apple Music.

Az Apple az idei WWDC-n jelentette be egy szép nagy “One more thing” felirattal: Június 30-án elindul az Apple Music. Daniel Ek, a Spotify vezérigazgatója, csak egy laza “Oh ok” twitter bejegyzéssel reagált a bejelentésre, aztán később végül törölte ezt a bejegyzését. Lehet, kicsit átgondolta a dolgot, és rájött, hogy nem kellene húzkodni az oroszlán bajuszát.

music4

A múlt.

Érdemes kicsit visszatekinteni a múltba, és máris elképzelhetjük az Apple Music jövőjét.

Steve Jobs 2001-ben mutatta be az iPodot, amire a legtöbben azt mondták, hogy elkéstek vele, túlárazott, senki nem fogja megvásárolni. Aztán persze tudjuk mi történt: az iPod ikonná vált. Nem tudott sokkal többet a konkurens mp3 lejátszóknál, talán csak annyit, hogy volt rajta egy Apple logó, egy click wheel, és szexibb volt azoknál. Nem sokkal később Jobs nem kevés munkával elérte, hogy az akkori kesze-kusza online zenepiacon elinduljon az iTunes music Store. A legtöbben temették az iTunes Music Store-t, mondván, ki a fene fog fizetni a zenékért, amikor minden zene letölthető ingyenesen. Persze az iTunes Store is sikeres lett, mert az addigra több tízmilliós mennyiségben fogyó iPod család húzta magával az Apple online zeneboltját.

2007-ben jött az iPhone. Mindenki ismeri a sztorit, természetesen ezt a terméket is elásták. Szinte felrobbant az internet a fikaáradattól. Elég csak Steve Ballmer-re visszaemlékeznünk, aki kinevette az iPhone-t.

Egy 500 dolláros telefon? Billentyűzet nélkül??? Mi milliószámra adjuk el a készülékeinket, az Apple egyelőre 0 darabot adott el. Meglátjuk mire mennek vele”

Csakhogy az iPhone az iPod és az iTunes Store sikerére támaszkodott. Ja és persze szexi termék volt. Az iPhone indulására az Apple űrrakétaként szárnyalt, a termékeladások és az ökoszisztéma önmagát gerjesztette, mostanra pedig ott tartunk, hogy bőven több mint 1 milliárd felett van az Apple termékek felhasználói bázisa, nagy részük iPhone birtokos. Arról nem is beszélve, hogy az iPhone eladások még mindig növekednek, jelenleg 70 millió darab fogy negyedévente.

music3

A jelen.

A kis visszatekintés után térjünk vissza az Apple Music indulására. Alig pár nap múlva több mint 100 országban indul el az Apple streaming szolgáltatása, de természetesen ezt is már sokan temetik. Pedig a fentiek tükrében érdemes lenne kicsit csöndesebben károgni. Az Apple jelenleg a világ legnagyobb technológiai vállalata. Igazából annyira nagyok, hogy az már picit ijesztő. Tavaly senki nem igazán értette, hogy miért költenek az Apple történelmében példátlannak számító hatalmas összeget, 3 milliárd dollárt a Beats felvásárlására. Most már tudjuk a választ: az Apple Music beindítására kellett nekik a Beats.

Június 30-án egyszerre több mint egy milliárd Apple felhasználó arcába tolhatják bele az Apple Music szolgáltatást, ehhez hozzájönnek a PC felhasználók, és év végén az Androidosok is. Nem kérdés, hogy ezt meg is fogják tenni, hiszen minden iOS eszközön ott lesz az Apple Music ikonja.

devices

Egy újabb kiegészítő az eddigi Apple ökoszisztémához. Vegyél egy iPhone-t, egy Macet, egy Apple Watch-ot, és az összes eszközödön ott lesz minden. A leveleid, a képeid, a dokumentumaid, a zenéid. Járj bárhol a világon, és hallgass 30 milliónál is több zenét bármely kütyüdről. Kövesd a kedvenc zenészeidet az Apple Music közösségi hálóján keresztül! Hallgasd az egész világon egyszerre sugárzó Beats 1 rádiót! Mondá az Apple, az emberek pedig hallgatják. Miért? Mert legegyszerűbb az Apple megoldását használni, ami már úgyis ott figyel minden eszközünkön. Ráadásul az Apple Music is szexi.

b1

A jövő.

Visszatérve a Spotify CEO-jának “Oh ok” tweetjére, érdemes megnézni a számokat, és hamar rájövünk miért is van félnivalójuk. A Spotify legutóbbi jelentése szerint, a cégnek 70 millió felhasználója van, és 20 millió előfizetője. Ráadásul veszteségesek is. Az Apple-nek több mint 1 milliárd felhasználója lesz az Apple Music indulásának pillanatában. Ha ennek az 1 milliárd felhasználónak csak a 3 százaléka előfizet az Apple Music szolgáltatásra, máris másfélszer annyi előfizetőjük lesz mint a Spotify-nak, ez pedig alig négy hónap múlva megtörténhet, amikor lejár az Apple Music 90 napos próbaidőszaka. Ne legyenek kétségeink, hogy a próbaidőszak végén sok millióan nyomják majd meg az előfizetés gombot. Viszonyításképp, a Spotifynak 7 évre volt szüksége, hogy elérjék a 20 millió előfizetőt. Arról se felejtkezzünk el, hogy az Apple felhasználók tábora évente 200 millióval gyarapszik, ami elképesztő szám. Évente 200 millió potenciális előfizető. Ha a következő 12 hónapban csak az iPhone tulajok 10 százaléka fizet elő az Apple zenei szolgáltatására, már az is önmagában 100 millió felhasználót jelent majd.

Talán nem kell nagy jóstehetség, hogy kijelentsük: pár év múlva az Apple uralja majd az Online zenei piacot. A kisebb országokat leszámítva ugyanazon az áron adják az előfizetést mint például a jelenleg legnagyobb vetélytársnak számító Spotify (9,99 dollár). Plusz közösségi hálózattal és az egész világon átívelő rádióadóval adják az Apple Music előfizetést. A siker garantált.

music2
Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!