imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kedvezményes akkumulátor csere!

Hozdd be készüléked bármely iSTYLE szervizbe

Steve Jobs forog a sírjában


Bár a kifejezést már lestoppolták maguknak az Apple jövője miatt 2011 óta aggódó rajongók, most talán mégis ezzel jellemezhető legjobban az olasz bíróság döntése, miszerint az egykori Apple CEO neve használható márkanévnek.

A történet több mint 5 évvel ezelőtt kezdődött, amikor egy élelmes olasz testvérpár, Vincenzo és Giacomo Barbato be akart törni a nagy múltú olasz divatiparba egy saját márkával. Igen ám, de ez értelemszerűen nem egyszerű feladat a híres márkák árnyékában. De ez nem tántorította el a fivéreket, tovább dolgoztak az eljárásaikon, amivel ruhákat és kiegészítőket készítettek.

Aztán egy napon beütött az ihlet. Épp egy alaposabb piackutatást végeztek, hogy mi legyen a nevük, amikor rábukkantak egy súlyos hiányosságra: az Apple, aki általában a legapróbb, legjelentéktelenebb ötleteit is levédeti, soha nem kért oltalmat legendás alapítója, Steve Jobs nevére. A testvérpár nem sokat habozott, úgy érezték megtalálták a kiváló alkalmat arra, hogy egy ismert márka szélárnyékában ismerté váljanak.

Ha mindez nem lenne elég szemtelen, még a logójukat is Apple-ösítették. Egy nagy J betű, harapással és a jellegzetes kis levélkével a tetején (mondjuk szerintem iszonyú rondára sikerült).

A “zseniálisan kreatív” ötlet keltette örömmámor feltehetőleg csak addig tartott, amíg az Apple 2012-ben el nem küldött nekik egy vaskosabb dossziét Nápolyba, amiben többségében az eltérő elképzeléseiket taglalták a szellemi tulajdon kezelésével kapcsolatban. Magyarul megindult a bírósági eljárás.

Aminek lezárultával meglepő módon az a döntés született, hogy a testvérek tovább folytathatják tevékenységüket a Steve Jobs márkanévvel és az Apple-szerű logóval.

Ha úgy nézzük, igazából a bíróság teljesen jogosan érvelt döntése mellett. Az Apple ugyanis elsősorban a logóba kötött bele (valószínűleg a névbe nem is tudtak volna), felhívva a figyelmet az egyértelmű hasonlóságokra. A bíróság szerint viszont a J betű nem ehető, így a hiányzó rész nem lehet harapás nyom, azaz nem beszélhetünk koppintásról sem.

Külön csavar, hogy Barbato-ék még a kést is megforgatták az Apple szívében: kijelentették, hogy a jövőbeli terveik közt szerepel, hogy elektronikus kütyük gyártásába kezdenek. Elvben simán lehetséges tehát, hogy egy napon a boltok polcain Steve Jobs telefonjának egyik konkurenciája a Steve Jobs telefon lesz.

Forrás: The Verge

Hasonló, nagy márkák mögő bújó ügyeskedések egyébként vannak itthon is szép számmal, és nemcsak márkanevek, hanem domainok körül is. Ott van például a gmail.hu, amit hiába próbál megvenni a Gmail (Google), továbbra is a a g-portal – vélhetően mérsékelten sikeres –  levelezőjére irányít.

Apple Watch Series 3

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!