imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Budapest és vonzáskörzetével frissült az applikáció

Steve Jobs legendás telefonbetyárkodásának utóhatása


Az Apple egykori vezetője, nem volt híján zsenialitásból és humorból sem. Az iPhone bemutatásakor talán még nem is gondolta, hogy az amerikaiak egyik kedvenc kávézóláncát az Apple történelmének részesévé teszi, csupán egyetlen telefonhívással.

Hol van a legközelebbi Starbucks? Fogalmam sincs. Előveszem az iPhone-om, a Térkép segítségével megkeresem és tárcsázom az üzletet. Ez a megoldás mára senkinek nem ismeretlen, nem úgy, mint tíz évvel ezelőtt, amikor még nem rohangált mindenki okostelefonnal a zsebében. Steve Jobs első publikus hívása történelmi jelentőségűnek tekinthető, amikor a színpadon előkotorta zsebéből az iPhone-ját, a Google Mapsen rákeresett egy helyi Starbucksra, majd felhívta az üzletet és rendelt 4 000 adag lattét elvitelre.

– Miben segíthetek?
– 4 000 adag lattét szeretnék rendelni, elvitelre. Dehogy, csak viccelek. Téves szám. Visszhall!

Ez volt az a beszélgetés, ami nem csak a rajongók és a Moscone Centerben összegyűlt újságírók emlékezetébe égett bele, hanem Jing Hang “Hannah” Csengébe is. Tisztán emlékszik minden egyes pillanatára. Ő volt az a szerencsés, aki aznap felvette Steve rendelését, és azt meséli azóta nem ritka, hogy másoknak is eszébe jut 4 000 adag kávét rendelni, de csakis elvitelre.

Előtte soha senki nem rendelt ekkora mennyiséget. A hívása után, mindenki utánozni kezdte őt, felhívják az üzletünket és rendelnek 4 000 adag kávét – a mai napig. […] A vendégeink néha odajönnek hozzám és azt kérdezik: ismersz valakit, aki itt dolgozik és beszélt Steve Jobsszal? Nagyon boldognak és szerencsésnek érzem magam amiatt, hogy volt alkalmam beszélni vele. Sokat jelent, hogy a mi üzletünket választotta.

Hannah először nem is értette mi történik, míg főnöke meg nem mutatta neki a mára legendássá vált felvételt. Tulajdonképpen először még ő sem volt képben, miután a Fast Company elkezdte felgöngyölíteni, hogy melyik üzletet hívhatta Steve, akkor kapta meg ő is a videót e-mailben az egyik menedzsertől. Kimiko Barbour így emlékszik vissza a történtekre:

Ez vicces, hiszen nem tudtam erről, amíg meg nem kerestek. Egy másik menedzser azt mondta nekem: hé, láttad a videót? Én pedig erre: milyen videót? Elküldte e-mailben, majd megmutattam Hannah-nak. Innentől már minden összeállt. Ezért rendelnek az emberek 4 000 lattét.

Végül az is kiderült, mennyi ideig tartana teljesíteni Steve rendelését:

Ez olyan, amit kiszámolhatsz a telefonod segítségével. Van elég tejünk? 44 másodperc egy adag, szorozva 4 000 lattéval: Jobsnak 48 órát kellett volna várnia.

Forrás: Fast Company

Természetesen nem csak Steve Jobs telefonbetyárkodására tölt el minket kellemes emlékekkel, az egész Keynote legendássá vált. Az iPhone nemrégiben ünnepelte tizedik szülinapját, ha lemaradtál volna az erről szóló cikkünkről, akkor most bepótolhatod. Vészesen közeleg a szeptember, ami sok izgalmat tartogat számunkra, viszont az akciós iPhone 7 és iPhone SE modellek napjai megvannak számlálva, ne maradj le róluk!

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!