tagheuer_cover

A TAG Heuer vezetője szívesen hordana Apple Watch-ot

#HÍREK
2015. 01. 21.

Jean-Claude Biver, a svájci luxusórákat készítő TAG Heuer igazgatója korábban kritizálta az Apple Watch-ot, egy mostani interjúban azonban elismerően beszélt a termékről, és bevallotta: maga is szívesen hordaná.

Bizonyára nincs minőségi órák szűkében a TAG Heuer vezérigazgatója, Jean-Claude Biver, így figyelemreméltó a Bloombergnek adott interjújában elhangzott kiejelentése, miszerint ő maga is szívesen viselné az Apple óráját.

Ez egy fantasztikus termék, egy hihetetlen mérföldkő

A svájci óramárka elismert vezetője korábban éles kritikával illette az Apple első törekvését az óraiparban, akkor még azt mondta, nem sokban különbözik a piacon jelenleg kapható okosóráktól, és azt is hozzátette, nincs “vonzereje” az Apple Watch-nak. Azóta úgy látszik közelebbről is megismerkedhetett az órával, ugyanis már egyáltalán nem tartja a TAG Heuer piacára nézve veszélytelennek az Apple új termékvonalát.

Nem csak a tradícióban, a kultúrában és a múltban élek, a jövővel is kapcsolatban akarok lenni. Az Apple Watch összeköt engem a jövővel.

i4zt6XeYV20E

Biver szerint a 2000 dollár alatti karórák piacára az Apple Watch jelenti a legnagyobb veszélyt. Annak érdekében, hogy a TAG Heuer az Apple Watch megjelenése után is megőrizhesse piaci részesedésének minél nagyobb szeletét, Biver cége saját okosórát készít, amit a svájci cég szilícium-völgyi partnerekkel közösen fejleszt.

Nem tudjuk elkészíteni a főegységet, a chipeket, az alkalmazásokat, a hardvert – ezt senki sem tudja legyártani Svájcban

Biver véleményét az Apple Watch-ról már csak azért is érdemes figyelembe venni, mert rendkívüli érzéke van egyes óramárkák felfuttatásában, az eredményei alapján úgy tűnik, tökéletesen érti az órarajongók igényeit: 1981-ben alig 2500 dollárért megvásárolta a csődbement Blancpain névhasználati jogát, amit 11 évvel később már 43 millió dollárért adott át a Swatch cégcsoportnak.

tagheuer_vs_applewatch

Persze az Apple Watch hatását figyelmen kívül hagyva sem meglepő, hogy a tradícionális óramárkák megpróbálják termékpalettájukat az okosórákra is kiterjeszteni: a Citigroup elemzői szerint a 2014-ben még csak 1.8 milliárd dolláros okosóra piac 2018-ra elérheti a 10 milliárd dolláros forgalmat.

apple_watch_csalad