imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Találd ki, mi az: nem keres vele semmit az Apple, mégis megéri nekik?


A Barclays elemzéséből ítélve ez bizony a HomeKit és a Siri. Cupertinónak állítólag alig keletkezik haszna belőlük, mégis nagyon megéri nekik fenntartani. Persze azért dolgoznak rajta, hogy pénz is legyen belőle, de ha nem, a járulékos haszon miatt az sem baj.

A Barclays legutóbbi elemzése ezúttal nem arról ír, hogy mégsem lesz olyan nagy durranás az iPhone 8, de még csak nem is arról, hogy az új termék sikerét vesztegetéssel próbálja majd meg biztosítani az Apple. A hype vonatról leugorva az Apple okosotthon törekvéseit vették górcső alá, és rögtön egy elég fontos megállapításra jutottak:

az Apple-nek semmi, vagy csak elhanyagolható mennyiségű bevétele származik a területből.

Az elemzést végző Mark Moskowitz, Daniel Gaide és Chang Liu három fő aspektusból vizsgálta meg az Apple okosotthon helyzetét. Először megemlítik, hogy az “iOS first” mentalitás a cég részéről igen jól jöhet, hiszen így az iPhone egy ”természetes irányítóközpontként” funkcionálhat. Ismerős, felhasználóbarát kezelőfelülettel és állandó jelenléttel, hiszen alapvető esetben mindig a felhasználónál van. Ehhez kapcsolódón teszik hozzá, hogy hiába az Amazon Echo gyors sikere, a Siri előnye szinte behozhatatlan, hiszen sokkal több készüléken van jelen (20+ millió vs. 700+ millió).

Másodsorban a platform terjedéséről értekeztek. Úgy látják, hogy az Apple folyamatosan nyit a fejlesztők felé, miközben egyre több külső gyártóval köt partneri kapcsolatot. Ez persze felhasználói szemmel nézve még így is nagyon lassú folyamat, de kétségtelen, hogy sok idő kell hozzá. Végül pedig előrejelzésekbe is bocsátkozott a Barclays. Szerintük, ha az Apple folytatni tudja a jelenlétének növelését az okosotthonok területén, akkor azzal tovább fokozhatják a felhasználói elköteleződés mértékét, és még több embert tudnak az ökoszisztémába zárni.

Ez az, amiért megéri az Apple-nek ez az egész hacacáré. Pénzt ugyanis nem sokat látnak belőle, és az elemzők szerint rövidtávon sem lesznek képesek vezető pozíciójukat és a felhasználói hűséget jövedelemmé kovácsolni. Ennek ellenére persze próbálkoznak (például a HomePoddal), de egyelőre a Barclays szerint hiába.

Úgy tűnik tehát, hogy a vásárlói hűség többet ér pár millió dollárnál az Apple-nek.

Forrás: 9to5mac

Akár új, akár hűséges vásárló vagy, az akciós iPad Pro ajánlatoknak elég nehéz ellenállni. Hát még a Bact to School akció keretén belül 12% kedvezménnyel megvásárolható gépeknek…

Beoplay A2 Active akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!