imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

BREAKING!

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Tarolt az Apple karácsonykor


Az év végi hajrá kedvező számokat hozott Cupertinónak. Több mint kétszer annyi új Apple készüléket aktiváltak, mint Samsungot. Ráadásul Tim Cook szerint az AirPods is hihetetlen sikeres. Nézzük miért bonthat pezsgőt az Apple év végén.

Steve Jobs állítólag kedvenc elemző cége, a Flurry Analytics elkészítette szokásos év végi jelentését. A Yahoo által nemrég megvásárolt cég igen nagy minta alapján, az alkalmazásletöltések és telefonaktiválások adataiból állapítja meg, melyik gyártó készülékei voltak a legnépszerűbbek a karácsonykor. Ez az időszak különösen fontos a cégek számára, hiszen a karácsony és a hanuka jelentősen megdobja az eladásokat. Nagy meglepetésekre nem kell számítani, már tavaly is az Apple tarolt, de pár érdekes tendencia azért látszik az eredményekből.

A dobogó legfelső fokára idén is az Apple került a maga impozáns 44%-ával. Ez több mint duplája a Samsung 21%-ának, de a dél-koreai gyártó sem szomorkodhat, ha csak egy kicsivel is, de növekedett készülékeik népszerűsége a tavalyi évhez képest. A többi okostelefon-gyártó csak alig tudott labdába rúgni a nagyhalak mellett: a Huawei 3%-ot ért el, ami a harmadik helyre volt elég, őt követte az LG, Amazon, Oppo, Xiaomi és a Motorola egyenként 2%-kal. Érdekes, hogy a Google Pixelei fel sem kerültek a listára, pedig igen jó kis készülékeket raktak össze. Feltehetőleg az egyelőre csak két készüléket felsorakoztató termékpaletta túl kevésnek bizonyult ahhoz, hogy komolyabb részesedést szakítson magának.

31911814535_8b3ccec30c_o

A Flurry jelentéséből kiderült az is, hogy a phabletek (az 5″ és 6,9″ közötti képernyőátlóval rendelkező okostelefonok) továbbra is egyre népszerűbbek, jellemzően a közepes méretű termékek kárára. A tepsik a tavalyi 27%-ról már 37%-ra növelték részesedésüket az ünnepi aktiválások számából. Ez a szám, főleg a 2013-as 4%-hoz képest elég megdöbbentő. Úgy látszik a klasszikus tabletek tavaly már elérték a mélypontot, idénre már csak 1%-kal csökkentek jobban az aktiválások.

31874464376_063ee2db9e_o

A másik siker az AirPods-okhoz köthető. Miközben Tim Cook a New York Stock Exchange-nél tett látogatást, a CNBC újságírója rákérdezett nála az új vezetéknélküli fülesek eladásaira. Az Apple-vezér szerint „elsöprő a siker” (mi mást is mondhatott volna), valamint megígérte, hogy olyan gyorsan gyártják az utánpótlást, amilyen gyorsan csak lehet. Ideje is lesz, mert több hétre előre elfogytak a készletek, gyakorlatilag lehetetlen beszerezni az egyébként elég jó kis füleseket. Persze az egész interjú valószínűleg kicsit váratlanul érte Cookot, és csak a betanult paneleket mondogatta, konkrét számok nélkül túl sok következtetést ebből fölösleges levonni.

Forrás: Flurry Analitics és 9to5mac

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!