apple_watch_fashion

A tech ipar félreérti a divatvilágot

#HÍREK
2015. 02. 23.

A legtöbb jelentős elektronikai gyártó kétség kívül komoly erőfeszítéseket tesz, hogy a divatvilágban is népszerűek legyenek a hordható kiegészítők, ám valódi áttörést még egyik termék sem ért el. Vajon az Apple Watch-nak sikerülhet?

Az elektronikai gyártók és a divatvilág közötti szakadékról Leslie Rice írt a Verge divat témájú testvéroldalán, a Racked-en. Az alap állítása az, hogy a tech gyártók teljesen félreértik a divatvilágot, és ez gátolja meg őket abban, hogy ezen a fronton is sikeresek legyenek. Az kétség kívül igaz, hogy eddig sem a Samsung, sem a Google, sem bármely más gyártó nem volt képes saját hordható eszközét valódi divattermékként népszerűvé tenni, és a cikk szerzője szerint ez a sors várhat az Apple Watch-ra is.

Unknown-2

Ugyanis a divatvilágban, ahogyan Leslie Price írja, semmi szükség arra, hogy a termékeknek bármiféle funkcionalitása legyen. A legdrágább termék is lehet népszerű úgy, hogy az ég világon semmi haszna nincs. És ezt a tech gyártók nagyon irigylik.

A divatipar érti az esztétikai vonalat, amellett, hogy rendkívül összhangban van azzal, amiért egy nő a testén visel valamit

Ayse Ildeniz, Intel

Ezzel szemben a tech ipar egyfolytában arra koncentrál, hogy az emberek összes problémáját megoldják. Egyelőre úgy tűnik, az Apple Watch-csal kapcsolatban is a funkcionalitás a legfőbb kérdés mind a közönség, mind az Apple oldaláról. Egymást érik a cikkek, amik azt ismertetik, hogyan működnek majd az alkalmazások, milyen fitnesz funkciók lesznek benne, és Tim Cook maga is azt állítja, az Apple Watch-csal megváltozik az életünk. Ő hónapok óta viseli, és az ő élete már megváltozott.

A divatcikkek aligha próbálnak funkcionalitást felmutatni, sokkal inkább egy megjelenést, egy üzenetet, egy személyazonosságot ígérnek, és ez az, amiért a vásárlók képesek több ezer dollárt kiadni.

Fashion_skirt_racked

Bizonyára sejtitek, hogy nem vagyok a divatszakma bennfentese, így bizonyos tekintetben kénytelen vagyok a szakértőkre hagyatkozni, de azért megpróbálok rávilágítani, mitől lehet mégis sikeres az Apple Watch – és itt valóban csak egy esélyről beszélek, boritékolni nem merném.

Először is, az Apple Watch egy elegáns eszköz. Hogy mennyire világmegváltó a design, azt nem próbálom megítélni, minden esetre abban megegyezhetünk, hogy a Google Glass-szal szemben az Apple Watch-ot viselni semmiképp nem lesz kínos. Az Apple Watch egy szép óra, ami úgy tűnik még ár-érték arányban is vetekedhet a közép-felső kategóriás hagyományos órákkal.

Apple Unveils iPhone 6

Másodszor, annak ellenére, hogy az olcsóbb modelleket törmegterméknek szánják, az exkluzív Edition kiadásokat senki sem fogja összetéveszteni a 350 dolláros modellekkel. Így a relatív alacsony belépő ár nem emészti majd fel a valóban luxuskategóriás eladásokat.

És végül pedig ne feledkezzünk meg róla, hogy az Apple már sokszor bebizonyította, képes áttörést elérni ott, ahol már megannyian elbuktak. Ezt mutatja az is, hogy a divatközönségnek tartott bemutatókon milyen neves vendégek voltak jelen, és a divatlapok címlapfotói is, melyeken az Apple Watch is szerepel.

candice-swanepoel-self-magazine-march-2015-issue_1