Apple Watch a francia Vogue-ban

Tele van Apple Watch-csal a Vogue

#HÍREK
2015. 02. 26.
Múlt héten Laci már írt az Apple Watch Sporttal pózoló Candice Swanepoelról az amerikai SELF magazin címlapján. Pár napja pedig Bence hozta összefüggésbe az Apple óráját a divatvilággal. Az Apple támadása azonban nem állt meg, az amerikai és a francia Vogue-ba is bekerült az áprilisban érkező óra.

Ha valaki kicsit is otthon van a témában az tudja, hogy az egyik legmegtisztelőbb dolog ebben az iparágban a Vogue hasábjaira kerülni – sokan a Vogue-ot tartják a világ legbefolyásosabb divatmagazinjának. Az Apple ezúttal sem kímélte erőforrásait és összesen 12 oldalt kaparintott meg magának a divat havonta megjelenő amerikai bibliájában közvetlenül Anna Wintour szerkesztői levele után.

Kép forrása: MacRumors
Kép forrása: MacRumors
Kép forrása: MacRumors
Kép forrása: MacRumors

Az amerikai Vogue tehát jópár teljes oldalon át mutatja be az Apple Watch modelleket, ízléses minimalista formában. Megtaláljuk az órák méretarányos fotóját, így egyre közelebb kerülhetünk az érzéshez, miszerint az elsők között kell beszereznünk egyet magunknak. A szíjakra is óriási hangsúlyt fektetnek, jól ábrázolva az egyes típusok kialakítását és anyaghasználatát. Az iPades változathoz egyébként egy pár másodperces videó is készült, melyben a legexkluzívabb modellt láthatjuk – azaz a rozéarany Apple Watch Edition modellt Rose Gray szíjjal.

Egy szemfüles olvasónktól, Sándortól kaptuk továbbá a tippet (köszönjük!), miszerint Hana Jirickova Instagramjára kikerült képek alapján a francia Vogue márciusi számában is feltűnik az Apple Watch egy cikk formájában tovább fokozva az Apple divatiparba való berobbanását. Az egyoldalas írást ezzel kezdi a Vogue:

Az Apple a tavaszt az Apple Watch megjelenésének szenteli. Ez több, mint egy egyszerű okosóra, vagy egy csuklón viselhető számítógép. Az ezredmásodpercek szintjén érzékelhető aprócska forradalom.

Apple Watch a francia Vogue-ban
Apple Watch a francia Vogue-ban.

Szerintük ezzel a húzással nem csak az iPhone-eladások szöknek majd az egekbe, de egy teljesen új piaci szegmenst hódítanak meg. Az Apple tehát nem egyszerűen erősíti a meglévő tábort, újabb célközönséget ér el, ami a Vogue szerint az Apple Watch miatt újabb iPhone-vásárlókat hozhat – érdekes, hogy ők pont fordítva látják ugyanazt, mint a techipar. Ezt írják továbbá:

Mennyire csodás paradoxon az, hogy pont a geekek lesznek azok, akik az egyik legcsodásabb hi-tech kiegészítő vásárlói bázisát fogják adni.


Kapunk egy kis ízelítőt a használhatóságból – természetesen sportot és életmódot előtérbe helyezve –, illetve a funkció és dizájn alkotta összhangból:

Egy eszköz, ami elmossa a határokat a kézzelfogható tárgy és a felhasználói felület között. […] Tökéletes keveréke egy személyi asszisztensnek és egy jóbarátnak valamint hangsúlyozza az Apple-től megszokott eleganciát és kifinomultságot.

Apple Watch az amerikai Voge-ban. | Kép forrása: MacRumors
Apple Watch az amerikai Voge-ban. | Kép forrása: MacRumors

Tavaly októberben már megjelent a kínai Vogue címlapján az Apple Watch, de ilyen intenzív marketinget rég nem láttunk a cégtől. Egyértelműen látszik, hogy már nem elégednek meg azzal, hogy az eddigi forrásokat használva kommunikáljanak. Határozottan be akarnak törni a divat kiszámíthatlan de jövedelmező és örök világába.

Eljutottunk tehát arra a pontra, ahol az Apple Watchról nem csupán a kedvenc techrovatunkban kapunk első kézből információkat. Én szkeptikus vagyok a termékkel kapcsolatban, úgy érzem nem tud majd eléggé megújulni, formailag hozni a változást, amit ez a világ diktál. De egyelőre ott vannak, már olyan messzire jutottak a felvezetés szakaszában, hogy végül lehet be kell látnom, mint mindig, az Apple ismét megcsinálta.

Forrás: MacRumors. A tippet a francia Vogue-ról köszönjük Sándornak!