imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szuper tablet, szuper áron

Már elérhető az új, 2018-as iPad!

Tényleg menő iPhone-t használni?


Senkinek nem kell bemutatnunk a teóriát, miszerint az iPhone felhasználók elképesztő népszerűségnek örvendenek, menők és végérvényesen az élet császárai. Valóban így van ez? Vagy csak egyszerű iPhone-sznobság az egész? Ebben a cikkünkben ok-okozati összefüggéseket kerestünk arra vonatkozóan, mitől alakulhatott ki ez a kép az emberek fejében, és hogy mi is az igazság.

Az iPhone-kultusz

Az iPhone mára egyfajta kultusszá nőtte ki magát, csakúgy, mint ahogy történt az iPoddal is korábban. Világméretű vírust indított el 2007-ben az Apple, ami mára felhasználók százmillióit fertőzött meg, és a tábor továbbra is rohamosan növekszik. Igaz, ami igaz, az iPhone-nak van egy különös varázsa, ahogy általában minden más Apple-terméknek is. Ez egy megmagyarázhatatlan érzés, ami miatt mindenki az újat akarja, függetlenül az árcédulától. Ennyire szükségünk volna a legfrissebb technikai eszközökre? Ennyi embernek nyomja a zsebét a pénz, és számít egyáltalán, hogy milyen márkájú telefonra költünk el százezreket?

Nos, kutatások azt igazolják, hogy igen. Az üzleti életben és a tinédzserek körében különösen nagy népszerűségnek örvendenek az Apple telefonjai. A drága telefon úgy egyébként is státuszszimbólumként, de főleg kiegészítőként funkcionál, lévén, hogy egész nap pötyörésszük azt. Hozzátartozik az imázsunkhoz, az összképhez, ami alapján megítélnek minkent. Egy-egy becsillanó alma logó pedig sokat nyom a latban: egyesek úgy érzik, az iPhone-osok ezáltal feljebb kerülnek a társadalmi ranglétrán, az evolúció egy magasabb szintre emelte őket és menőbbek lesznek tőle. Mások úgy látják, iPhone-t venni egyenesen sznobság és pénzkidobás, más telefonok sokkal többet tudnak kevesebb pénzért.

Egy 2016-os Piper Jaffray kutatás szerint a fiatalok elkötelezettebbek az Apple mellett, mint valaha. 2014-ben az amerikai tinik körében 48%-ról 61%-ra nőtt az iPhone-osok aránya. Ez pedig duplája a 2012-es adatoknak. Ami még fontosabb, hogy 61% úgy gondolja, a következő telefonja iPhone lesz. Nem kockaság, hanem kúlság iPhone-t venni, a többségnek nem számítanak a technikai paraméterek, a külső mindent visz. Valóban szép eszközöket készít az Apple, bár mások inkább már unalmasnak tartják a jelenlegi dizájnt.

Mire a nagy népszerűség?

Tény, az operációs különbségei eleve nagyobb szabadságot, több lehetőséget adnak egy Android user számára, mint egy iPhone-osnak a cupetinóiak zárt elképzelése, de nem mindenki igényli ezt a fajta szabadságot. A többséget az is hidegen hagyja, hogy hány magos processzor és milyen kamera lapul a telefonban, hiszen senkit sem érdekelnek a számok. Ha levetítjük az élet más területeire, általában ott sem számokban gondolkodunk, mivel rengeteg egyéb tényező van, ami felülírja ezeket. A hétköznapi emberek nem kockák, az Apple pedig azon a nyelven szól hozzánk, amit mindenki megért. QHD, 4K-s kijelző? Francokat. Retina display, Touch ID, Magic kiegészítők és mindez mágia, nem technológia. Ezt az üzenetet közvetíti az Apple és véletlenül sem sci-fiként tálalja ezt, hanem az életünk kiegészítéseként.

Ezek mellett az iOS a fejlesztők első számú platformja, erre éri meg legjobban fejleszteni. Nagyon kevés esetben fordul az elő, hogy egy-egy játék előbb Androidon jelenik meg, majd később iOS-en, ez inkább fordítva szokott történni. Azt se felejtsük el, hogy maga az operációs rendszer is sokkal barátságosabb: az iOS-t a legkönnyebb használni, UX-ből is 5-ösre vizsgázott az Apple. Olyan komplex felhasználói élményt kínál az iPhone a mai napig, ami utánozhatatlan. Én annak idején azt gondoltam, hogy a Windows Phone a leglogikusabb és legegyszerűbb platform; be kell vallanom, tévedtem.

A kiegészítők hatalma óriási, az Apple tengernyi tokot kínál, amik között mindenki megtalálhatja a kedvencét, illetve millió és egy cég foglalkozik iPhone tokok gyártásával. Ezek olyan tényezők, amiktől magunkénak érzünk valamit; személyesebbé válik az iPhone, amit szívesen használunk. Ezáltal pedig azon kapjuk magunkat, hogy egyre több Apple-terméket vásárolunk. Épp az egyik nap borultak ki a szekrényemből az ikonikus fehér dobozok, és kicsit ijesztő volt a sok doboz látványa. Ha egyszer valakit elkap a gépszíj, akkor képtelen váltani, sőt, méginkább körbeveszi magát még több Apple termékkel, ami szinte hozzáláncolja a felhasználót az iPhone-hoz. Ha vettél Macet, iPadet, Apple Watch-ot és Apple TV-t, akkor buktad, mert mind igényli az iPhone-t.

Amikor megvettem az első iPademet, onnantól kezdődött ez az egész és nincs megállás. Tulajdonképpen ez egy függőség.

iPhone rajt

Mindenki látott már a neten videókat sorbanálló emberekről és az iPhone-őrületről. Ilyenre Magyarországon is volt példa, nem is egyszer. Már-már legendássá váltak azok a riportok, amik az iPhone 5 és 5s rajtján készültek, a sorban álló vásárlók pontosan arról beszéltek, ami a közhiedelemben van: az iPhone menő. Nincs apelláta, ez kell, ez a szint. Ha nem ütöd meg, akkor így jártál, mész a levesbe. iPhone-od van? Akkor biztosan gazdag vagy. Egy olyan “elérhetetlen” tárgyat birtokolsz, amire mások maximum csak a nyálukat csorgathatják, úgysem érhetnek fel a szintedre.

Ha van iPhone-od, akkor van pénzed.

Sajnálatos, hogy vannak, akik így gondolkodnak. Azt senki se gondolhatja teljesen komolyan, hogy ez a valóság. Főleg manapság, amikor már egyáltalán nem különleges a drága telefonok birtoklása, egyszerűen mindenkinek szüksége van rá, a minőséget pedig meg kell fizetni, legyen szó Apple-ről vagy más márkájú okostelefonról. Félreértés ne essék, az iPhone a mai napig szimbólum, de manapság már hazánkban is egy teljesen hétköznapi dolog, nem egy elérhetetlen valami. Aki szeretne venni, az így vagy úgy, de megveheti. És meg is veszi. Kétlem, hogy a motiváció az volna, hogy ne lógjon ki a sorból valaki.

Előcsapsz egy Nokiát, vagy előcsapsz egy iPhone-t, akkor az hozzátartozik ahhoz, hogy te jó vagy. Ha a jóságot egy szintnek vesszük, akkor az iPhone azt megüti és azzal együtt te is menő vagy…de ha magában egy csövesnek odaadsz egy iPhone-t, attól ő nem lesz menő…

“Jelen szakértőink” szerint az iPhone önmagában nem működik, kell hozzá a körítés is. A szegény ember pedig nem lesz több iPhone-nal a kezében. Ellenben, ha szeretnél barátnőt, akkor remek opció az iPhone vásárlás. Aranyban, mert az adja igazán. Bár nem értem pontosan, hogyan lehet az iPhone-ra alapozni emberi kapcsolatokat, de ha valaha ez sikerült már bárkinek, akkor Steve Jobs valóban géniusz volt. Ettől a ponttól kezdve vitathatatlan befolyással volt mások életére, bár nem hiszem, hogy a videón látható úriember tisztában van vele, hogy kis is ő pontosan. Ez a kijelentés pedig nem a személye ellen szól, inkább csak a jelenség ellen.

– A lányoknak nagyon tetszik. Én barátnőt szeretnék ezáltal, hogy egy ilyen aranyszínű telefonom van.
– Nyílt titok, hogy az almás telefon, azért nagyon menő a fiatalok körében.

A “remélem drága lesz az iPhone 8” effektus

Elérkeztünk mindannyiunk kedvenc részéhez, a remélem drága lesz az iPhone effektushoz. Minden évben van, aki megjegyzi, hogy reméli drágább lesz az iPhone, így kevesen tudják majd megvenni. Hihetetlen frusztráló ilyen kommenteket olvasni, de mindig megjegyzi valaki. Legutóbb is így volt, amikor az iPhone 8 várható árairól írtunk. Ne gondolja senki, hogy rohamosan fogyatkozni fognak az iPhone eladások csak azért, mert pár tízezer forinttal többet kér érte az Apple. Ennek szimplán semmi értelme. Főleg úgy nincs értelme, ha az Apple tényleg három telefont dob piacra szeptemberben, mert aki akarja, úgyis megveszi magának valamelyiket. Afelől nincs kétségünk, hogy idén is nagyon sokan fogják akarni.

A legjobb és ez kell.

Az Apple a világ legjobb telefonjait gyártja hosszú évek óta, az azt körülölelő elégedettség pedig elvitathatatlan. E mellé párosul egy jó adag marketing, ami eljuttatja hozzánk az igét és minden évben meggyőz minket, hogy lecseréljük az iPhone-unkat egy újabbra. Nem sznobságból, egyszerűen azért, mert örömet okoz, ha megvásárolhatjuk az új modellt és kész. Nem akarok különösebb konklúziót levonni a témával kapcsolatban – a videók önmagukért beszélnek – egyszerűen csak annyit, hogy nem árt, ha tovább látunk az orrunknál és nem foglalkozunk ilyesfajta értelmetlen dolgokkal, minthogy menő az iPhone. Mindenki azzal nyomul, amivel jól esik neki. Azért most már elég széles választék van felső kategóriás telefonokból, hogy kedvünkre válogassunk; kíváncsian várjuk az Apple idei produktumát és – meglepő módon – reméljük, hogy nem szállnak el nagyon az árak idén.

Forrás: PiperJaffray.com

Erre vártál!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!