Apple-termékelhelyezés

A termékelhelyezésben is az Apple a király

#HÍREK
2015. 03. 04.
Talán mindannyian nézünk néhanapján filmeket, és ilyenkor feltűnik, hogy a készítők nem csak a jegy- illetve DVD/BluRay-eladásokból akarnak meggazdagodni, hanem többek között a termékelhelyezésekből is. Vagyis látványos és kevésbé látványos módon telepakolják a filmet mindenféle márkával és termékkel, amiért a gyártók szép summát fizetnek.

Ugyan úgy tűnhet, hogy minden filmben szerepel az Apple, ez koránt sincs így. Vagy legalábbis az elmúlt pár évben biztos nem volt. A cég ugyanis utoljára 2011-ben „nyerte meg” az Interbrand érdekeltségébe tartozó Brandchannel-féle Brandcameo-díjat. A fődíj annak a márkának jár, ami a legtöbb, legalább egy ideig az amerikai toplistán első helyezett filmbe teszi be a termékeit. Idén ez az Apple lett, összesen 9 megjelenéssel.

Ez azt jelenti, hogy a 35 toplistás film negyedében volt Apple-termékmegjelenítés. A kilenc filmmel egyébként épphogy egy ponttal megelőzték a Sonyt és a Coca-Colát, sőt, az előny még szűkösebb, ha úgy nézzük, hogy a Lego kalandban tulajdonképpen nem is tűnik fel Apple-termék, csupán Lord Biznisz beszél az iPod shuffle-jéről. 2013-ban egyébként a Budweiser volt a győztes, míg 2012-ben a Mercedes-Benz. A Brandchannel pozitív példaként megemlíti az Amerika Kapitány – A tél katonája Apple Store-ban játszódó jelenetét:

A további, az amerikai toplista első helyét megkaparintó filmek, amiben szerepelt Apple-termék: Pofázunk és végünk, A csajok bosszúja, Rossz szomszédság, Csillagainkban a hiba, Gondolkozz pasiaggyal! 2., Holtodiglan, Ouija. (A listából látszik, hogy azért ez nem feltétlenül a filmművészet csúcsát jelenti.) Említésre méltó filmek még, amiben tavaly szerepelt valamilyen Apple-termék például a négy Oscar-díjat bezsebelő Birdman, és persze a Szexvideó – ez utóbbi már csak az iCloud-botrány miatt is.

A termékelhelyezésekkel legdurvábban tarkított film egyébként a Transformers: A kihalás kora lett, amiben nem kevesebb, mint 55 márka található meg, sokszor egy percen belülre pedig 3-4 is jut belőlük. Ezek ráadásul a legtöbbször elég egyértelműen szem előtt vannak, a második helyezett például a Holtodiglan, amiben nekem nem is tűnt fel, hogy 48 különböző termékelhelyezést sikerült belepasszírozni.

Szintén a Transformershez és az Apple-höz kapcsolható 2014 legrosszabb termékelhelyezése is, ami nem más lett a Brandchannel stábja szerint, mint a teljesen megmagyarázhatatlan Beats Pill reklám. Erre konkrétan emlékszem én is, majdnem félrenyeltem a kólát amikor megláttam, annyira direkt. Ha valaki nem emlékezne rá (esetleg nem látta), arról van szó, amikor a Joshuát alakító Stanley Tucci a laborban mutogatja, mi mindenre jó a transformium nevű anyag, és az egyik tárgy amin prezentálja, hogy, hogy nem pont egy fehér Beats Pill. A többiek pedig úgy nézik a hosszú másodperceken át látható és megnevezett terméket, mintha a messiást látnák:

És persze nem szabad elfeledkeznünk az Apple egyik legnagyobb – bár nem direkt – termékelhelyezéséről: a Modern család című sorozat egy egész része egy MacBook Pro kijelzőjén játszódik. Az epizód folyamán a szereplők az Apple különböző kommunikációs szolgáltatásai – pl. FaceTime, iMessage – segítségével beszélnek egymással. A történet szerint egy repülőtéren járunk, az események pedig aközben zajlanak, hogy Claire Dunphy vár a gépére.

Forrás: Brandchannel via MacRumors.