225 millió iPad

Tim Cook: 225 millió eladott iPad

#HÍREK
2014. 07. 23.
A tegnap esti 3. negyedéves pénzügyi jelentéssel kapcsolatos konferenciahíváson Tim Cook elárult pár részletet az iPad-eladásokkal kapcsolatban. Azt már tudjuk, hogy az eladott mennyiség csökkenésben van az elmúlt időszakokhoz képest, de vajon hogyan szeretné megállítani ezt a folyamatot az Apple?

Összesen egyébként a 2010-es megjelenés óta 225 millió eladott táblagépnél jár az Apple, vagyis ha úgy nézzük – egy kicsit hatásvadász statisztikával –, a Földön kb. minden 32. embernek van iPadje. Ami nem egy rossz szám, hiszen a tablet azért még annyira sem „létfontosságú” eszköz, mint az okostelefon. Ettől függetlenül az eladások a tavalyi azonos időszakban jelentkező 14,6 milliós darabszámról 13,2 millióra csökkentek.

Mi lehet ennek az oka? Rájöttek az emberek, hogy nincs szükségük táblagépre? Szerintem egyáltalán nem erről van szó. Tim Cook a konferenciahíváson elmondta, hogy az eladott iPadek 50%-a még mindig olyan emberekhez kerül, akiknek korábban nem volt táblagépük. Vagyis ebből a szempontból a piac folyamatos növekedésben van.

Szerintem sokkal inkább az lehet az ok, hogy a meglévő iPad-felhasználók nem cserélik ugyanolyan ütemben a készülékeiket, mint mondjuk egy iPhone esetében. Ezt magamon is észrevettem, én például még mindig az iPad 4-emet használom, amire ráadásul csak a Lightning-csatlakozó miatt cseréltem le a 3. generációs iPademet. Egyszerűen annyira jó és gyors ez az iPad is, hogy nem éreztem a késztetést a váltásra. Tervezzük egyébként a „Milyen alkalmazásokat használunk iPhone-on?” cikk folyatásaként az iPades verziót is, kíváncsi vagyok, hogy a többiek hogy látják ezt a kérdést.

Hol lehet akkor a növekedés kulcsa? Kell-e egyáltalán növekedni? Persze, hogy kell, a befektetők sosem szeretnek mínuszjelet látni számok előtt, szóval az Apple-nek egyértelműen több iPadet kell eladnia. Erre nagyon jó megoldás lehet az oktatási és nagyvállalati piac. Az utóbbira már láthatjuk is az Apple elképzelését: az Apple–IBM szövetség, amivel a nagyvállalatok körében szeretnék még jobban elterjeszteni az iPadet és az iPhone-t.

Tim Cook iPad
Kép forrása: Inventrium.

Az oktatási piacon az Egyesül Államokban 85%-os részesedéssel bír az iPad a Tim Cook által tegnap közölt adatok alapján, viszont más országokban bőven van még tér a növekedésre. Szerintem az oktatásban egy tökéletes eszköz lehetne az iPad, minőségileg változtathatná meg az egész oktatási rendszert a különböző alkalmazásokkal és interaktív könyvekkel, az oktatási rendszer összes szintjén. Persze ez egy nagyon hosszadalmas folyamat lesz.

Tim Cook rávilágított arra is, hogy ugyan a nyugati piacokon csökken az eladások száma, Kínában és a Közel-Keleten 60 illetve 50%-os növekedést sikerült elérniük. Ráadásul a termék hihetetlenül jó, az amerikai adatok alapján az iPad Airrel a vásárlók 98%-a elégedett, míg a Retina kijelzős iPad mininél ez a szám 100%, ami egészen elképesztő. Azok a leendő táblagép-tulajdonosok, akik most gondolkoznak ilyen eszköz vásárlásán 63%-ban az iPad felé hajlanak.

Természetesen a régi vevőket is a váltásra kell csábítani valahogy. Erről Tim Cook így vélekedik:

Az iPad-vonalon jelentős innovációkra van még lehetőség. Tervezzük is ezek bevezetését. [Ez a termékkategória] még mindig gyerekcipőben jár.

Szerintem az innováció főleg szoftveres fronton lehetséges. Persze vannak pletykák az új iPad Air-ről és Retina kijelzős iPad miniről is, miszerint még vékonyabbak és könnyebbek lesznek, megkapják a Touch ID ujjlenyomat-olvasót illetve értelemszerűen a jövőbeni A8 processzort is. De ez főleg a leendő táblagép-tulajdonosok számára billentheti a mérleget az iPad irányába. Az iPad Pro pletykákkal pedig szerintem nem is érdemes foglalkozni egyelőre, persze érdekes megoldás lehetne az is.

Ha van iPaded, te milyen gyakran cseréled, vagy tervezed valamikor a cseréjét? Mi győzne meg igazán?

Forrás: MacRumors. Borítókép: Apple.