imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

WWDC17

Itt találsz mindent, amit a WWDC-n bemutattak

Tim Cook a kínai Bubinál járt látogatóban


Az Apple CEO-ja sose rejtette véka alá a cupertinóiak kínai befektetéseit és partnerségeit. Továbbra is előszeretettel látogatja a nagyközönség előtt a távol keleti ország legmenőbb startupjait.

Tim Cook kínai útja során beugrott egy köszöntőre az Ofo-hoz, melyről annyit érdemes tudni, hogy körülbelül 1 milliárd dollár a cég jelenlegi értéke, és legnagyobb befektetője pedig az Uber kínai megfelelője, a Didi (melynek egyik legnagyobb befektetője maga az Apple). Az Ofo pedig, ahogy az a címből is kiderül, szintén közösségi közlekedéssel foglalkozó cég, azaz közösségi kerékpározással, csakúgy, mint hazánkban a MOL Bubi hálózat.

Az Apple-vezér a cég pekingi főhadiszállásán rázott kezet Dai Wei-jel, az Ofo CEO-jával, sőt, a bringák egyikét is kipróbálta, amivel látszólag nagyon meg volt elégedve. A róla készült fényképet egyébként nem a Facebookra posztolta és még csak nem is tweetelte, hanem stílusosan a személyes Weibo fiókján osztotta meg. A Weibo nem más, mint Kína legnagyobb mikroblog oldala: jelenleg több, mint háromszáz millió felhasználóval rendelkezik, és a Twitter legnagyobb vetélytársának számít.

0061Rd1Cgy1fduavhd384j318g0towt9

Posztjában a következő gondolatokat fűzte a kép mellé:

Köszönöm a fogadtatás, Ofo csapat! Hatalmas energia áll a küldetésetek mögött azért, hogy a közösségi közlekedést zöldebbé, hatékonyabbá és szórakoztatóbbá tegyétek.

Nem véletlen a szoros kapocs megalapozása, az Apple számára kiemelten fontos lokáció Kína, még akkor is, ha egyelőre még nem sikerült piacot robbantaniuk a világ legnépesebb országában. Ugyanakkor kiemelten fontos ez a térség a beszállítók és a gyártósorok szempontjából is. Ahogy az lenni szokott, Tim Cook kínai tartózkodása során meglátogatott néhány helyi Apple Store-t is, sőt, egy fitnesz startup céget is útba ejtett, aminek Keep nevű alkalmazása már a 80 milliós letöltést súrolja.

tim-cook-surface-pro-780x552

Kínai kitérője során egy Microsoft által szponzorált konferencián is részt vett, ami kínos és egyben vicces pillanatokat is eredményezett neki, amikor névtáblája mögött egy Surface Pro 4 tablettel találta magát szembe. Tim valószínűleg a CNN módszerével játszotta ki a rendszert és támaszként használta az elé rakott rivális cég tabletjét.

Forrás: Cult of Mac és The Verge

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!