Jony-Ive-Tim-Cook-Vogue-cover

Tim Cook és Jony Ive az Apple és divat kapcsolatáról beszélt

#HÍREK
2016. 02. 18.

Rövid interjú jelent meg a Vogue magazin weboldalán „Az Apple és a divat: egy szerelmi történet a digitális korszakból” címmel. Ebben Tim Cook és Jony Ive fejti ki a véleményét, hogy miért örvendetes, hogy az Apple és a divat egymásra találtak, de szó esik a Campus 2-ről és az Apple Watch-ról is.

Rob Haskell, a Vogue újságírója az Apple Campus 2 építkezésén találkozott az Apple két vezetőjével. Az építkezés egyik megkerülhetetlen látványossága az egyre magasabb piramis, ami a munkálatok során kitermelt földből épült fel.

Nehéz megmondani, hogy melyik a szebb: ez a földkupac, vagy a készülő épület?

– mondta Tim Cook széles mosollyal. A kitermelt földet nem szállítják el, ugyanis szükség lesz rá, amikor közel 7 000 fát telepítenek, hogy kellemes munkakörnyezetet biztosítsanak annak a 13 000 alkalmazottnak, akik ebben a „faluban” fognak dolgozni. Az öt milliárd dollárból épülő campus koncepcióját még Steve Jobs találta ki 2009-ben, ahogy a tervező, Norman Foster elmondja, számos „rendkívül szórakoztató telefonbeszélgetésben” tárgyalták meg. Jobs egyszerre vette bele gyermekkorának nosztalgiáját és a Pixar oaklandi campusának elképzelését, hogy minden és mindenki „egy fedél alatt” legyen. A kör alakú forma egyszerre szolgál arra, hogy lebontsa a korlátokat, és hogy interakciót hozzon létre mindenki között, véli Foster. Az épületen összesen négy és fél mérföldnyi (!) hajlított üvegfelület lesz, a tetőre pedig a világ egyik legnagyobb, céges (tehát nem ipari) felhasználású napelem-rendszere kerül.

Az üveglap egyszerűen olyan hosszú és olyan tiszta, hogy úgy érzed: nincs semmilyen fal a táj és közted.

– így Foster. Az épületet a  tervek szerint idén év végéig be kéne fejezniük, ami önmagában is egy Apple termék lesz.

Kép: Mario Testino | Vogue
Kép: Mario Testino | Vogue

Az interjú további részét immáron a cupertinói bázison, kávé mellett folytatták le.

Abban, amit csinálunk, a dizájn majdnem olyan fontos, mint a divatban.

– Cooktól aztán Jony Ive vette át a szót, miközben rámutatott a kezén lévő rozéarany Apple Watch-ra:

Kilenc évvel ezelőtt az iPhone nem létezett, és a legszemélyesebb termékünk túl nagy volt ahhoz, hogy folyamatosan magaddal tudd vinni. A technológia végre lehetővé tudja tenni azt, ami mindig is az álma volt ennek a cégnek: hogy személyessé tegyük a technológiát. Olyannyira személyessé, hogy akár magadon is hordhatod.

2014 őszén a párizsi divatbutik keretei között promózták az Apple Watch-ot, egy évre rá pedig az Apple és a Hermès együttműködéséből egy eddig példa nélküli divattermék született.

Az az óra két, temperamentumában és filozófiájában hasonló elveket valló cég együttműködésének az eredménye.

– mondta Ive.

Az Apple Watch Hermèshez hasonló együttműködést nem zár ki Panzarino. | Kép forrása: Apple
Az Apple Watch Hermèshez hasonló együttműködést nem zár ki Panzarino. | Kép forrása: Apple

Tom Ford, aki korábban kitiltotta a mobiltelefonokat a divatbemutatóiról, most úgy nyilatkozott, hogy az Apple termékeit „divatkiegészítőknek” tartja, és ahogy a Saint Laurent vagy Lanvin divatházak, ő is ezt tartja már szem előtt, ezért tervezett ezüst és arany óraláncokat az Apple Watch-hoz.

tom-ford-apple-watch
A 19. és a 21. század találkozása.

Hamarosan megrendezésre kerül a Manus x Machina: Divat a technológia korában c. kiállítás is, aminek az Apple az egyik fő szponzora, és maga Jony Ive lesz az este egyik házigazdája. A cikk írója szerint ez egy természetes lépés attól a cégtől, ami hosszú ideje törekszik arra, hogy feloldja az ember és a gép között feszülő ellentéteket. Jony Ive szerint:

Mind a kéz, mind a gép képes arra, hogy különleges odafigyeléssel vagy hanyagul hozzon létre valamit. Azonban fontos emlékeztetnünk magunkat arra, hogy ami egykoron kifinomult technológia volt, az mára hagyományossá vált. Voltak idők, amikor egy fém tű sokkolóan újnak hatott.

Márpedig nélküle nem lenne ma divat.

Forrás: Vogue

Borítókép: Mario Testino – Vogue