Tim Cook

Tim Cook: a jó termékekhez idő kell

#HÍREK
2014. 04. 24.

A Wall Street Journal az Apple negyedéves pénzügyi jelentése után készített egy interjút Tim Cookkal, amiben jó pár érdekes információ elhangzott a lehetséges jövőbeli termékek kapcsán. Cook pontosan tudja, hogy jelenleg a legnagyobb kérdés – főleg a befektetők részéről – az Apple-el kapcsolatban az, hogy a cég képes-e megismételni azt az innovációs sikert, amit az iPhone 2007-es és az iPad 2010-es megjelenése idején. Korábban megpendítették, hogy új termékkategóriák felé nyitnak, de ebben az évben egyelőre még semmi újdonságot nem mutattak be.

Tim Cook a WSJ-nek adott interjújában azt nyilatkozta, keményen dolgoznak, de nem sietnek:

Idő kell ahhoz, hogy jól csináld. A célunk sosem az volt hogy elsők legyünk, hanem az, hogy a legjobbak legyünk. Rengeteg olyan termék kerül piacra, amiknél látszik, hogy nem gondolták teljesen végig őket, és ezért ezek a termékek nem is sikeresek. Mivel mi nem foglalkozunk sok mindennel, ezért rengeteg időt töltönk a legapróbb részletek kidolgozásával is, és az Apple ezen a téren sosem fog megváltozni. Évek óta így működünk, és így fogunk a továbbiakban is. Nagyon izgatott vagyok azzal kapcsolatban amivel készülünk. Igazán nagyszerű lesz, és most közelebb vagyunk hozzá, mint valaha.

Arra a kérdésre a WSJ részéről, hogy mennyire közel, Tim Cook csak nevetett, és annyit mondott, közelebb, mint január végén, tegnap, vagy 10 perccel ezelőtt. Nem segített túl sokat. Szerinte az egy részvényre jutó 15%-os éves bevételnövekedés és a növekvő bruttó haszon – mindkettő a legjobb eredmény 6 negyedév óta – bizonyíték arra, hogy a jelenlegi termékvonal elképesztően jól teljesít. „Az új dolgok pedig csak fokozni fogják ezt” – tette hozzá.

Cook világossá tette azt is, hogy az új termékek túlmutatnak a hardvereken. Mi a helyzet a mobilfizetésekkel? Az Apple rengeteg bankkártyaadattal rendelkezik, és egy ujjlenyomat-olvasóval az iPhone 5s-ben:

Úgy gondolom ez egy nagyon érdekes terület. Majdnem 800 millió iTunes fiókunk van, és ezek többségéhez hozzá van rendelve egy bankkártya. Az emberek már most is vásárolhatnak a boltban a Touch ID használatával, úgyhogy természetesen érdeklődünk ezen terület iránt. És ez egy olyan terület, amit még senki nem oldott meg. Tudom, hogy vannak cégek, amik próbálkoznak, de mindannyiunknak ott van a pénztárcája a farzsebében, úgyhogy valószínűleg még nem sikerült jól megoldani a dolgot.

Forrás: Wall Street Journal, borítókép: Mike Deerkoski