imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Tim Cook: sok tennivalónk van még a diverzitás terén


Az Apple a tavalyi év folyamán hozta először nyilvánosságra a cég dolgozóinak demográfiai összetételét, vagyis hogy milyen arányban alkalmaznak különböző etnikumokat, és milyen a nemek eloszlása a dolgozók körében.

A hagyomány folyatódik, így megjelent az Apple idei sokszínűségi jelentése is, ami szokás szerint tartalmazza Tim Cook levelét is a témában. Az Apple vezérigazgatója az alábbiakat írja:

Az Apple mindig is más volt. Egy másfajta cég, ami máshogy látja a világot. Egy különleges hely, ahol lehetőségünk van megalkotni a világ legjobb termékeit – olyan termékeket, amik megváltoztatják az emberek életét, és segítenek alakítani a jövőnket. Ez egy olyan kiváltság, melyet nagy becsben tartunk. […]

Azt akarjuk, hogy mindenki, aki hozzánk jön dolgozni, meglátogatja a boltjainkat, vagy felhív minket egy kérdéssel, úgy érezze, szívesen látjuk. Hiszünk abban, hogy mindenki egyenlő, függetlenül rassztól, kortól, nemtől, nemi identitástól, etnikumtól, vallástól vagy szexuális beállítottságtól. Ez kivételek nélkül vonatkozik a cégünkre és az egész világra is. […]

Büszkék vagyunk az elért eredményekre, a diverzitás iránt tanúsított elkötelezettségünk pedig továbbra is megingathatatlan. De tudjuk, hogy rengeteg dolgunk van még.

Néhány ember ezt olvasva látja majd, hogy fejlődünk. Mások azt látják, milyen hosszú út áll még előttünk. Mi mindkettőt látjuk. A statisztikáknál pedig sokkal fontosabb, hogy több tízezer együtt dolgozó Apple-alkalmazottat látunk világszerte, akik több tucat nyelven beszélnek. Örülünk a sokszínűségüknek és az ezzel járó előnyöknek, melyeket az ügyfeleink élvezhetnek.

Kép forrása: Apple
Kép forrása: Apple

Ami az adatokat illeti, tavaly világszerte összesen 11 ezer új női alkalmazottat vett fel az Apple, mely 65%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A 2200 afroamerikai az Egyesült Államokban 50%-os növekedést jelent, a 2700latin-amerikai pedig 66%-osat. Ez azt jelenti, hogy tavaly minden korábbinál sokszínűbb volt az új alkalmazottak összetétele, az idei év első hat hónapjában ráadásul még 50%-kal nőttek az arányok.

Ha az egész Apple-t nézzük, 69%-os a férfi dolgozók aránya (ez 1 százalékponttal csökkent tavalyhoz képest), ami a technológiával kapcsolatos pozíciókban 79%-ra ugrik. A nők aránya a nem technológiai munkakörökben a legmagasabb, azonban itt is csupán 37%-os. Ami a vezetőséget illeti, ott 28%-ban képviseltetik magukat a nők. Ha az etnikumok szerinti eloszlást nézzük, a céget 54%-ban fehér alkotják, 18%-os az ázsiaiak aránya, 11% a latin-amerikaiaké, 8% fekete színes bőrű, 2% több csoportba tartozik, 1% egyéb, 6% pedig nem válaszolt.

Forrás: Apple
Forrás: Apple

A jelentésnek készített weboldalon az Apple jövőbeni terveit is ismertetik a témában, itt alapvetően oktatási programok támogatását láthatjuk, melyekben a cég elsősorban olyan intézményeket karol fel, ahol többségében hátrányos helyzetű diákok tanulnak. A Barack Obama által elindított ConnectED program keretében az Apple 114 iskolát lát el eszközökkel, összesen 29 amerikai államban.

Együttműködést alakítottak ki az amerikai National Center for Women & Information Technology-val is, mely szervezet a nők arányát szeretné javítani a technológia világában. Az Egyesült Államokban egyébként érdekes trend figyelhető meg, míg 1985-ben összes informatikai diploma 37%-át nők kapták, 2013-ra ez az arány 18%-ra csökkent. A folyamat visszafordításán tehát az NCWIT-vel együttműködve az Apple is szeretne dolgozni.

Kép forrása: Apple
Kép forrása: Apple

Forrás: Apple via MacRumors. Borítókép: Apple.

Back to School Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!