imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Titokban maradnak a keresési előzményeid, ha frissíted a Maced


Ki ne akarná eltitkolni, hogy mire keresett rá a Google-ban, vagy épp megszabadulni az idegesítő potencianövelő reklámoktól és maguktól elinduló gagyi Facebook videóktól? Az Apple erre a problémára nyújt megoldást hamarosan az új Safarival.

Az Apple a WWDC-n sok egyéb mellett részletesen elmondta, milyen újdonságok várhatóak idén a macOS High Sierrában, és milyen fejlesztéseket végeztek a Safarin. Nem kell nagy paranoia ahhoz, hogy úgy érezzük: szeretnénk, ha a netes tevékenységeinkbe nem látna bele boldog-boldogtalan. Ismerős az érzés, amikor autókat böngészünk, vagy ajándékot keresünk az egyik barátunknak vagy barátnőnknek, és pillanatokon belül hirdetésekkel bombáz a Facebook?

Ezt a sütiknek köszönhetjük, amik folyamatosan ott vannak a nyomunkban és számon tartják a tevékenységünket, amelyhez később hozzáférnek a különböző közösségi média felületek, hogy releváns reklámot értékesítsenek nekünk, amivel összekapcsolnak minket a megfelelő webáruházzal vagy kereskedővel. Ez néha jól jön, máskor viszont elképesztően idegesítő.

Ha például rendszeresen olvasod az iMagazin-t, akkor biztos, hogy szoktál találkozni iSTYLE akciókat hirdető reklámokkal. Ha rákeresel a fidget spinnerre, mert írtunk róla, és mondjuk venni szeretnél egyet akkor is hamar számíthatsz fidget spinnert kínáló reklámokra. Egyszer informatív, másszor idegesítő az internet ezen működési elve. Erre nyújt majd megoldást az Intelligent Tracking Prevention, amivel az új Safariban találkozhatunk majd.

Az Intelligent Tracking Prevention lényegében arra hivatott, hogy a böngészésünk ne legyen átlátható és nyomon követhető. Az Apple szerint a jelenlegi legnépszerűbb weboldalak nagyjából 100 olyan sütit használnak fel, amik más webhelyekről származnak, ezzel “optimalizálják” a böngészési élményünket. Azaz pofátlanul az orrunk alá dörgölnek mindenféle reklámot. Ennek szeretne véget vetni az Apple.

Az új eljárás annyit tesz, hogy egy lokálisan történő gépi tanulás segítségével számon tartja és elkülöníti a böngészési adatainkat tároló sütiket és nem engedi, hogy ezekhez hozzáférjenek más oldalak, azaz privát adatokat blokkol. Emellett egy Auto-Play funkció is helyet kapott a böngészőben, ami az automatikusan elinduló videókat fogja blokkolni: Apple vs. Facebook 1:0. Persze nem csak a Facebookon találkozunk ilyesmivel, borzasztóan idegesítő, amikor a háttérben elindul egy videó és fogalmunk sincs róla hírtelen melyik tabról szól.

A blokkolási listát szabadon szerkeszthetjük, sőt, minden oldalon könnyedén specifikálhatjuk majd, hogy a weboldal elérheti-e a tartózkodási helyünket, blokkolhatjuk az oldalon megjelenő reklámokat és megadhatjuk az Auto-Playre vonatkozó beállításokat. Az új lehetőségekhez macOS High Sierrára kell majd frissítenünk (június végén jön ki az első béta), cserébe pedig egy önmagát folyamatosan okosító Ad Blockert kapunk – és minőségi böngészést végezhetünk.

Érdekesség, hogy a Google nemrégiben bejelentette, hogy hasonló reklámszűrőt kap a Chrome. Leegyszerűsítve az álláspontjukat ez annyit jelent, hogy minden reklám repül majd, amit nem ők értékesítenek.

Az ehhez hasonló hírekért, illetve vicces és érdekes Apple-lel kapcsolatos tartalmakért kövesd nyomon az iMagazin Shuffle-t! Minden újdonságról, illetve a Keynote-on elhangzottakról pedig a WWDC dossziéban olvashatsz tovább!

Forrás: Tech Crunch

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!