cover_baby

Több iPhone készül, mint gyerek

#HÍREK
2016. 03. 02.

Habár sokan vannak, akik nem figyelik a pénzügyi negyedévekkel kapcsolatos híreket, az Apple Q1-es jelentésén érdemes kicsit elmerengeni, illetve kicsit számolgatni. Akkor azt írtuk, hogy habár tényleg csak egy hajszálon múlott, de az amerikai vállalat ismét sikeresen rekordot döntött, és már több, mint egymilliárd Apple termék van aktív használatban.

Ez önmagában is igen jelentős mérföldkő, de igazából az új termékek megjelenése sokat dobott ezeken a számokon. Mint az az utóbbi időben tapasztalható volt, ebben a negyedévben is az iPhone eladások volta a csúcson, viszont nagyon komoly növekedés nem volt tapasztalható. Az okokat fölösleges is keresni, hiszen ennek millió oka lehet, köztük például az is, hogy a 2-3 éve megjelent készülékek is tökéletesen működnek, és megállják a hétköznapokban a helyüket. Ennek ellenére a tavalyi évben 231,5 millió iPhone készülék került értékesítésre. Ha elosztjuk ezt a számot 365-tel, akkor nagyjából 633 963 készüléket adtak el egy nap alatt. Az Egyesült Nemzetek Szervezete hivatalos statisztikája szerint naponta 360 000 gyermek születik világszerte. Az osztást elvégezve pedig kiderül, hogy nagyjából minden újszülött világrajövetelekor az Apple 1,76 iPhone-t ad el.

Apple-Q1-megoszlas
Mint látszik, egyértelműen az iPhone a bevétel fő forrása.

Ez már önmagában megdöbbentő, de mint tudjuk, a pénzügyi negyedévek egyfajta periodikussággal nőnek, illetve csökkennek. A Q1 teljesít általában a legjobban a karácsonyi szezon miatt, illetve sok más egyéb indok miatt is. A fenti példával szemléltetve: 74,8 millió készüléket adtak el a Q1-ben értetendő három hónap alatt. Ha feltételezzük, hogy ez az időszak átlagosan 91 nap, akkor napi 821 978 telefonnal számolhatunk. Ha gyorsan visszanézünk az előzőleg kiszámolt számra, akkor már egyből látszik a különbség. Ha pedig ezt osztjuk el a születések számával, akkor már minden gyerekre 2,28 iPhone jut.

Apple-Q1-bevetel
A pénzügyi negyedév adataiból egyértelműen látszik, hogy a bevétel nagysága periodikusan nő.

Természetesen az elemzők kitartanak a tavalyi álláspontjuk mellett, hogy az Apple egyfajta csúcsot ért el az iPhone eladásokban, és ezt már nem lesznek képesek a továbbiakban megdönteni. A helyzet viszont az, hogy még mindig rengetegen használnak 4 colos iPhone készüléket. Mivel pontos adatokat nehéz lenne keríteni, így az iMagazin olvasókról készült statisztikából tudok meríteni, ami szerint az emberek 56%-a használ 4,7 colos készüléket, 33% pedig 4 colos készüléket. Az új kisebb kijelzős iPhone-nak így egyértelműen lenne célközönsége, és talán merész lenne kijelenteni így előre, de én hiszem, hogy sikert fognak aratni azzal a termékkel.