imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Több pénzt hoz az Apple Watch mint a Rolex órák


Pontos eladási számokat nem tudunk az Apple Watch értékesítéseivel kapcsolatban, de a Wall Street Journal mégis számolgatott kicsit. Kiderült, hogy az Apple Watch több bevételt termelt egy év alatt mint a Rolex.

Épp csak egy éve kapható az Apple Watch, és bár nem hoz annyi pénzt az Apple számlájára mint például az iPhone, mégis jelentős sikerként könyvelheti el az Apple az első évét az okosórájának.

Bevételek tekintetében az Apple Watch az egyéb kategóriában szerepel az Apple negyedéves jelentéseiben, de mivel éves viszonylatban jól látszik, hogy negyedévről negyedévre mekkora növekedést produkál ez a kategória, viszonylag pontosan kiszámítható, hogy mennyi bevételt termel az Apple-nek. A Wall Street Journal szerint, az első egy évben 6 milliárd dollárt hozott a konyhára az Apple Watch, ez pont 1,5 milliárd dollárral több mint amennyit például a Rolex könyvelhetett el, ugyanezen időszak alatt, aki 4,5 milliárd dollár értékben tudott értékesíteni karórákat.

Apple Watch-számlapok

Felmerülhet a kérdés, hogy mi értelme összehasonlítani a Rolexet és az Apple-t. Jogos a felvetés, hiszen az Apple Watch inkább az okosórák kategóriájába tartozik, míg a Rolexek a tradicionális óra vonalat képviselik. Mégis mindkét gyártó terméke a csuklónkon kap helyet, így végül is megtehetjük, hogy összehasonlíthatjuk őket. Különösen érdekes az összehasonlítás, ha belegondolunk, hogy a Rolex 1905 óta gyárt órákat, míg az Apple mindössze egyetlen éve árulja a saját óráját, mégis nagyobb bevételt tud termelni vele, mint egy több mint 100 éves tapasztalattal rendelkező cég.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a Rolex, vagy a többi Svájci óragyártó holnaptól lehúzhatja a rolót, de az elég jól látszik, hogy az Apple lassan de biztosan dollárokat vesz el a svájci órákat gyártó nagy cégektől.

CC-28551

Pár hónapja lehetett először hallani, hogy a svájci óraipar bajban van, a legfrissebb jelentések szerint pedig a trendek nemhogy megfordultak volna, de egyre inkább lenyomják a svájciakat az okosórák, és ez főleg az Apple Watch-nak köszönhető.

Ahogy korábban már összefoglaltuk egy cikkünkben, a neves óragyártók lemaradnak a csuklónkért folytatott küzdelemben. A Strategy Analitycs igazgatója szerint:

A svájci óraipar nagyon lassan reagál az okosórák előretörésére. Tulajdonképpen a homokba dugták a fejüket, és csak reménykedtek, hogy az okosórák nem lesznek kelendőek. A Tag Heuer, ami nemrég mutatott be egy okosórát, mindössze az okosóra piac 1 százalékát tudta megszerezni, miközben az Apple és a Samsung letarolja a piacot.

Most még csak aprópénzt jelent az Apple számára az Apple Watch által hozott bevétel, de hosszú távon ez megváltozhat, és komoly tényező lehet. Nem kizárt, hogy nem is olyan sokára az Apple Watch több bevételt hozhat az Apple számára, mint a Mac vagy az iPad. Az első iPhone is lassan indult, és az akkori nagy telefongyártó cégek csak nevettek az Apple próbálkozásán. Mára ezek a cégek (Nokia, Blackberry, Sony Ericsson), komoly bajban vannak az iPhone sikere miatt. Habár az iPhone-hoz mérve, jelentéktelennek tűnhet az Apple Watch 12 milliós eladási adata, ez pont kétszer annyi, mint amennyit az iPhone-ból értékesített az Apple a megjelenés utáni első évben.

Beoplay A2 Active akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!