imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Tovább nőtt az Apple Music népszerűsége 2016-ban


A Nielsen közvélemény-kutatása alapján az Apple Music a kilencedik helyen végzett 2016-ban az átlagosan több, mint 68 millió felhasználójával. A felmérés során körülbelül 9000, 18 éven felüli, egyéni felhasználót vettek górcső alá az USA-ban; többek között amerikai kisebbségeket és egyéb nemzetiségű embereket is megkérdeztek.

Nem véletlen, hogy az Apple ennyire pedálozik a szolgáltatások piacán. Az bebizonyosodott 2016-ban, ha továbbra is vezető szerepben kíván maradni a cég, akkor bizony nem horgonyozhatnak le kizárólag az okostelefonok és számítógépek szegmensében. Valójában ezt részben megtehetik, mivel az okoseszközök és a tartalom, amire a felhasználók előfizetnek, egymást generálják.

Na nem mintha bármi félnivalója lehetne a cupertinói vállalatnak; mi szimplán csak azt mondjuk, hogy a hardver eladásokkal szemben a szolgáltatások irgalmatlan módon kilőttek az épp csak magunk mögött hagyott 2016-os évben. Emellett a kezdeti bénázások után a felhasználóknak is egyre jobban bejön az Apple Music: ezt tapasztaljuk mi is az általatok kapott visszajelzésekből.

Chart00

 

Nem véletlen tehát, hogy a Nielsen piackutatásából is hasonló eredmények születtek. Az összképet az némiképp árnyalja, hogy a statisztikák az USA-ra vonatkoznak, ahol az egyik legnagyobb az iPhone felhasználók tábora. Az Apple Musicot pedig nagyon ügyesen egybemosta az Apple a gyári zene alkalmazással, így jelentősen megkönnyíti a felhasználók dolgát arra az esetre, ha zene streamingre szeretnének előfizetni.

A legnagyobb növekedést 2015-ről 2016-ra az Amazon app és az Instagram érte el, előbbi 43%-os, utóbbi 36%-os növekedéssel. Természetesen továbbra is a Facebook a leg-leg a maga havi 146 milliós átlag felhasználójával, ami számukra 14%-os növekedést jelentett egy év alatt. Ezt követi az előbb említett alkalmazással már-már teljesen egybeolvadt Facebook Messenger 129 millióval, majd a Szellő István által legtöbbször csak a legnagyobb videómegosztóként emlegetett YouTube havi átlagban 113 millió felhasználóval.

Számomra megdöbbentő, hogy a Gmail mobilos alkalmazása a 7. helyen végzett, ami ugyan tavaly kapott egy nagyobb frissítést, de előtte évekig semmit nem kezdett vele a Google. Továbbá az is, hogy se a Spotify, se a Deezer, se a Netflix nem került fel a top 10-es listára, habár mi is szívesebben nézünk Netflixet okostévén, mint a telefonunkon. A Snapchat sincs a legnépszerűbbek között, hiába a Spectacles és a médiaintegráció. Valószínűleg a vizsgált +18-os felhasználói réteg is lehet az oka annak, hogy nem került fel toplistára. Azonban az Instagram a 8. helyen áll, ami nagy pofon a Snapchat fejlesztőinek.

itunes_card_itunes_store_hero

Úgy tűnik, az Apple most már pályára állt a folyamatosan megújuló tartalomfogyasztási piacon, szépen sikerült korrigálniuk az iTunes Store halványuló jelenlétét. Ha pedig ugyanezt sikerül elérniük a filmek és sorozatok terepén, illetve valóban saját tartalmak gyártásába fognak, akkor még jó sokáig nem fogja senki letaszítani a trónjáról a világ jelenlegi legértékesebb cégét.

Forrás: Apple World Today

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!