App Store

Tovább szárnyal az App Store

#HÍREK
2015. 02. 27.
A Fiksu rendszeresen készít felméréseket az online alkalmazásboltok teljesítményéről. Az App Store nagyon jól teljesített decemberben – mondani sem kell, minden korábbi rekordot megdöntött –, ami viszont ennél is meglepőbb, hogy a január még jobban sikerült az iOS-fejlesztők számára.

Ezzel január lett zsinórban a negyedik hónap, amikor rekordot döntött az App Store. Mondani sem kell, hogy a szárnyalás tavaly októberben indult, feltételezhetően az iPhone 6 körül kialakult őrületnek köszönhetően. Ebben a hónapban naponta átlagosan 7,8 millió appot töltöttünk le az App Store-ból, ez a szám novemberre napi átlag 8,1 millióra nőtt, decemberben 9,2 millió lett. A Fiksu egyébként a top 200 ingyenes alkalmazás számait monitorozza.

Végül idén januárban sikerült átlépni a 10 milliós álomhatárt, pontosabban 10,3 millió napi átlagos letöltéssel. Az több mint 300 millió egy hónapban, és ez 61%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A letöltési adatokon kívül a marketinggel kapcsolatban is készítenek érdekes kimutatásokat. Ezek alapján egy fejlesztőnek januárban iOS-en 26 centjébe kerül az alkalmazása minden egyes elindítása, ha elosztjuk a marketingköltségeket. Ez az érték Androidon alacsonyabb, 18 cent.

Fiksu január

Érdekes, hogy a telepítéshez szükséges befektetett összegben fordított az eredmény, noha korábban itt is az iOS volt a drágább platform. Januárban minden marketingre eltöltött 1,28 dollár hozott egy letöltést iOS-en, míg Androidon ez az összeg 1,53 dollár volt. Ezek a számok egyébként természetesen csak a ténylegesen közvetlenül a reklámok hatására történő letöltések árát mutatják, szóval azért nem kell feltétlenül milliókat reklámra költenünk, hogy letöltsék az ingyenes alkalmazásunkat.

Kérdés persze, hogy a Fiksu adatait mennyire befolyásolják azok az appok, amik például az alkalmazásokon belüli videohirdetésekben jönnek szembe velünk úton-útfélen. iOS-en a top 200 ingyenes appban ugyanis rengeteg ilyen van, ahol láthatóan irgalmatlan pénzeket ölnek a marketingbe, azt remélve, hogy végül alkalmazáson belüli vásárlásokkal – virtuális pénz, egyéb kiegészítők megvásárlása – visszajön az összeg. Persze valószínűleg vissza is jön, hiszen ha nem így lenne, nem lenne ennyire népszerű ez a modell.

Forrás: Fiksu.