imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

További érdekes számok a Q3 eredményekkel kapcsolatban


Az Apple tegnap este hozta nyilvánosságra a harmadik pénzügyi negyedéves eredményeit, és mint ilyenkor az megszokott, egy telefonkonferenciát is tartottak a befektetőknek és elemzőknek. Ezen az értékesítési adatokon kívül elhangzott még pár érdekes szám.

Az első ilyen, hogy az Apple készpénztartaléka első ízben lépte át a 200 milliárd dolláros határt, egész pontosan 202,8 milliárd dolláron áll. Ez jelenlegi dollárárfolyamon átszámítva kicsit több mint 57 000 milliárd forintot jelent. Most elkezdhetnénk összegyűjteni, mi mindent lehet ebből megvenni, de inkább hanyagoljuk a dolgot. Annak ellenére, hogy 13 milliárd dollárt fizettek ki a befektetőknek.

A Kínából származó bevételek összességében 112%-ot nőttek a tavalyi évhez képest (a teljes növekedés 33% volt), szóval úgy tűnik, bőven van még potenciál a távol-keleti országban, ami az előző negyedévhez hasonlóan ismét megelőzte Európát ami a bevételeket illeti. Az iPhone-eladások 85%-ot nőttek 2014 Q3-hoz képest szintén Kínában illetve Indiában.

Apple Store Sanghajban. | Kép forrása: Apple
Apple Store Sanghajban. | Kép forrása: Apple

Az elmúlt negyedévben megnyitott boltokkal együtt már összesen 456 Apple Store van világszerte, ebből 190 az Egyesült Államokon kívül. 2016-ra további 40 Apple Store megnyitását tervezik Kínában, ami az előbb említett számok alapján egyáltalán nem meglepő.

Apple Watch számok ismét nem voltak, ráadásul következtetni sem lehet pontos adatokra. Az Apple az új terméket az „egyéb” kategóriában szerepelteti (ezt már a tavalyi bejelentés után elmondták), Tim Cook szerint azért, hogy a konkurencia ne ismerje a számokat. Annyit sikerült kihúzni belőle, hogy több bevételt termelt, mint ami az „other” kategória növekedése, mivel ez amúgy csökkent volna. Luca Maestri azt is elmondta, hogy több Apple Watch fogyott az első kilenc hétben, mint ahány iPhone és iPad a bejelentésük utáni azonos időszakban. Az iPhone-nál ez a szám 1 millió volt, az iPadnél pedig 3 millió. Azt is megtudhattuk, hogy nem igazak azok a találgatások, hogy „bezuhantak” volna az eladások, ugyanis júniusban fogyott a legtöbb óra. Érdekes összehasonlítás még – persze nem az Apple részéről –, hogy az Apple Watch több bevételt termelt, mint a Microsoft Surface-részlege 117%-os növekedés után. A vásárlók 94%-a napi rendszerességgel használja a terméket.

Kiderült, hogy több Android-felhasználó váltott iPhone-ra, mint korábban bármikor, egyes országokban megduplázódtak az Apple eladásai az okostelefonok területén. Tim Cook egy kérdésre válaszolva elmondta, hogy az Apple adatai alapján a felhasználók 73%-a még nem váltott iPhone 6-ra vagy iPhone 6 Plusra, így elég nagy lehetőségek rejlenek a következő generációban.

iPhone 6 Plus rulez

Ami az iPadet illeti, továbbra is az üzleti felhasználókban látják a növekedés kulcsát, valamint arra számítanak, hogy lassan elkezdik lecserélni az emberek a meglévő iPadjeiket. Tim Cook megjegyezte, hogy az eddig megvásárolt készülékeket nagyon intenzíven használják, ezen a téren hatszor jobb mutatókkal rendelkezik az Apple, mint a lista második helyezettje. Ettől függetlenül ismét jelentősen estek az iPad-eladások tavalyhoz képest. Annak viszont örülhetnek, hogy most először több iOS-es készülék talált gazdára világszerte, mint Windows-alapú PC – igaz, ebben a eredményben leginkább az iPhone segített.

Hiába a sok rekord, az Apple részvényárfolyama a kereskedés utáni órákban – mondhatni szokás szerint – közel 7%-ot csökkent.

Források: 9to5Mac (1, 2, 3, 4), AppleInsider (1, 2), Daring Fireball, SixColors.

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!