imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

További sötét fellegek gyűlnek az Apple Car felett


Abból a kevés kiszivárgott hírből úgy tűnik, hogy az Apple nagyon szeretne autót készíteni, azonban ez egyrészt nem olyan egyszerű, másrészt jóval komolyabb konkurenciával kell számoniuk, akik – nem meglepő módon – nem kívánják megosztani velük a tudásukat.

Bár pár napja arról írtunk, hogy az Aston Martin és a Tesla egykori vezető mérnökét és alelnökét szerezte meg magának az Apple egyik „speciális projektjéhez”, joggal érezhettük úgy többen, hogy ez részben vagy egészben kármentés. Egy zseniális mérnök ugyanis nem csinál önmagában autót, és Chris Porritt szakterülete elsősorban a járműdinamika. Az Apple pedig hatalmas készpénztartaléka ellenére nem tud (vagy nem akar) mindenkit megvenni, viszont ha belátható időn belül (3-4 év) szeretnének működő prototípusokat, akkor segítségre van szükségük. Kérdés, hogy melyik gyártó lenne az, amelyik felépíti saját konkurenciáját, kvázi kígyót melengetve a saját mellkasán, még ha az elején biztos jó pénzt is fizetne érte az Apple. A német Handelsblatt értesülései szerint a BMW és a Daimler is beszüntette a tárgyalásokat a cupertinói céggel az autós együttműködést illetően.

Jürgen Großmann, Dieter Zetsche, Rainer Brüderle és Walter Mennekes Berlinben.
Jürgen Großmann, Dieter Zetsche, Rainer Brüderle és Walter Mennekes Berlinben.

Az „iparági források” szerint az irányítás és az adatkezelés mikéntjén siklottak ki a tárgyalások, ugyanis az Apple nyilván a saját felhő- és szoftverrendszeréhez igazította volna a tervek szerint valamilyen fokú önálló vezetésre is képes autót, míg ebbe a németek nem mentek bele. Noha Tim Cook tavaly járt Münchenben, hogy megtekintse a BMW i3-ak készítését, állítólag pont előbb a bajor céggel szakadt meg a tárgyalás, és csak később a Mercedes-Benzt is gyártó Daimlerrel. A hírek szerint a kanadai-ausztriai Magnával még mindig folynak a tárgyalások, így elképzelhető, hogy ők fogják gyártani a majdani Apple Car-t. Természetesen a fenti információkat egyik résztvevő sem erősítette meg.

A milliárdos kínai IT-vállalkozó, Jia Yueting.
A milliárdos kínai IT-vállalkozó, Jia Yueting.

Az Apple Car körüli mizéráiák úgy néz ki, hogy egyre többeket inspirálnak arra, hogy megrángassák a cica bajszát. Elon Musk részéről még talán érthetők is a beszólások, azonban most a kínai LeEco (korábban LeTV) CEO-ja, Jia Yueting szólt be az Apple-nek, hogy szerinte nem érzik már azt, hogy merre mennek a trendek, kevés bennük az innováció és elavult a megközelítésük. A kínai IT-vállalat kb. mindennel foglalkozik, okostelefonokkal, stream szolgáltatásokkal, és elektromos járművekkel is. Az elektromos autókat készítő amerikai Faraday Future-rel együtt dolgozó cég nemrég bemutatta a LeSEE önvezető autó koncepcióját, amivel a Tesla Model S-t akarják majd lenyomni. A 43 éves vállalkozó elismerte, hogy az iPhone felforgatta az egész mobil piacot, de szerinte az Apple ma már jóval kevesebb innovációval rukkol elő, mint régen. Ami biztos, hogy valami nagyot kell dobniuk, ha be akarnak törni az autós piacra, ahova már a belépő is elég nehézkesen akar összejönni.

LeSEE Supercar koncepció.
LeSEE Supercar koncepció.

Források: MacRumors, The Verge

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!