imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Trent Reznor: a YouTube lopott tartalomra épül


A hétfői WWDC keynote-on számtalan más újdonság mellett az Apple Music ráncfelvarrott verzióját is bemutatták iOS-re, tvOS-re és macOS-re. Az Apple zenei streaming-szolgáltatása ugyan nem kapott akkora figyelmet mint tavaly, de azért elég sok szó esett róla – az is kiderült, hogy immáron 15 millió fizetős felhasználóval rendelkezik.

Ebből az alkalomból a Billboard készített egy interjút az Apple zenei szolgáltatásaiért felelős vezetőivel: Eddy Cue-val, aki az internetes szoftverekkel foglalkozik a cégnél, a médiaalkalmazásokért felelős Robert Kondrk-kal, a Apple Music Chief Creative Officer címet viselő Trent Reznorral, és Jimmy Iovine-nal, akit talán senkinek nem kell bemutatni (és akinek talán ezért nincs is semmilyen hivatalos titulusa az Apple-nél).

Az interjú elején a Beats 1-ról volt szó. Sokan számítottak arra, hogy az Apple esetleg új rádióadókat jelent be (hiszen levédették a neveket), de ez végül elmaradt. Itt főleg kitérő válaszokat adtak, Eddy Cue arról beszélt, hogy a Beats 1 közönsége folyamatosan nő, Jimmy Iovine azt mondta, hogy még több eredeti tartalommal készülnek majd, akár videókkal is.

Bozoma Saint John mutatja be a megújult Apple Music alkalmazást az idei WWDC-n. | Kép forrása: Apple
Bozoma Saint John mutatja be a megújult Apple Music alkalmazást az idei WWDC-n. | Kép forrása: Apple

Ezután áttértek a jó öreg témára, miszerint mi lesz a zeneiparral, ha csökkennek a vásárlások, és egyre inkább a stream felé tolódik a hangsúly. Eddy Cue elmondta, hogy az iTunes köszöni szépen, jól van, és az eladások közel sem csökkennek olyan mértékben, mint ahogyan azt egyesek megjósolták – persze nem is növekednek. Nem úgy az Apple Music-ból származó bevételek, amik stabilan emelkednek a felhasználók számának emelkedésével. Cue hozzátette, hogy a streaming számos olyan új ügyfelet hoz, akik eddig egyáltalán nem fizettek a zenéért.

Trent Reznor és Jimmy Iovine már nem ennyire derűlátóak. Azt elismerik, hogy a jövő a streaming-szolgáltatások felé mutat, azonban mindketten aggódnak az előadókért, és a céljuk megváltoztatni ezt a helyzetet. Reznor így beszélt erről:

Az egész életemet ennek a szakmának szenteltem, annak, amivel kapcsolatban valamiért úgy érzik az emberek, hogy már nem kell fizetniük érte. Volt olyan időszakom, amikor ujjal mutogattam másokra, és zsémbes öregember módjára viselkedtem. Aztán persze rájöttem, hogy alkalmazkodni kéne, inkább ki kéne találni, hogy hogyan lehet ezt jobbá tenni ahelyett, hogy csak panaszkodom.

Iovine kiemelte, hogy érdemes megnézni Drake példáját: az általa és az Apple által felkarolt előadó nemrég minden streaming rekordot megdöntött, és ezen kívül egymillió fizetős letöltést is elért. Itt Eddy Cue megjegyezte, hogy ráadásul ezek mind fizetős streamek voltak, ugyanis sok olyan szolgáltatás van, amiből nem látnak pénzt az előadók. Azt azonban nem akarta elárulni, hogy az ingyenes 3 hónapos próbaidőszak után a felhasználók hány százaléka marad az Apple Music-nál.

Eddy Cue és Drake a tavalyi WWDC-n, ahol leleplezték az Apple Music szolgáltatást.
Eddy Cue és Drake a tavalyi WWDC-n, ahol leleplezték az Apple Music szolgáltatást.

Az interjút készítő Shirley Halperin felhozta a YouTube-ot, mint azt a szolgáltatást, amit egyre inkább támadnak a kiadók. Trent Reznor sem kedveli különösebben, és nem is rejtette véka alá a véleményét:

Személy szerint úgy gondolom, hogy a YouTube üzleti modellje nagyon alattomos. Ingyenes, lopott tartalomra épül, és ennek köszönhetően nőttek ilyen nagyra. Szerintem az ingyenes szolgáltatások nem igazságosak. A számaikat és a piaci értéküket az én és a kollégáim munkájából szerzik. Így érzek ezzel kapcsolatban. Elég hevesen. Próbálunk egy olyan új platformot építeni, ami alternatívát kínál – ahol kifizetik a művészeket, és van beleszólásuk abba, hogy hova kerülnek az általuk előállított tartalmak.

Eddy Cue az idei WWDC-n. | Kép forrása: Apple
Eddy Cue az idei WWDC-n. | Kép forrása: Apple

Halperin megemlítette, hogy mintha az Apple töltené be a híd szerepét Észak- és Dél-Kalifornia, vagyis a techcégek és a tartalomgyártók között. Eddy Cue szerint ezt Steve Jobs öröksége, aki a Pixarnak köszönhetően nagyon jól átlátta, hogy hogyan működnek ezek a dolgok – ezért is lehetett már egészen korán sikeres ezen a téren az Apple. És talán nincs is akkora különbség a két tábor között:

Mindig is úgy éreztem, hogy a technológiai cégek nem tisztelik a tartalomgyártókat, és a tartalomgyártók nem tisztelik a technológiát. Mind a ketten azt gondolják a másik munkájáról, hogy »ja, hát az könnyű«. Az igazság az, és azt hiszem ezt elég jól átlátom, hogy tulajdonképpen mindketten művészek. A programozó egy üres képernyőből indul ki, ami nem sokban különbözik egy üres papírlaptól, amit aztán hangjegyekkel töltünk meg.

Forrás: Billboard via 9to5Mac.

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!