imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Budapest és vonzáskörzetével frissült az applikáció

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Trent Reznor az Apple Music-ról: „Az élmény a lényeg”


Az Apple Music keddi rajtját követően a Nine Inch Nails vezetője, Trent Reznor adott interjút a Pitchfork magazinnak azzal kapcsolatban, mik a gondolatai az Apple új szolgáltatásáról, illetve hogy pontosan milyen szerepet is vállalt annak létrehozásában.

Reznor 2014-ben kezdett az Apple-nél dolgozni, azt követően, hogy a kaliforniai cég 3 milliárd dollárért felvásárolta a Beatset, ahol korábban kreatív igazgatóként tevékenykedett. Már jóval az Apple Music bemutatása előtt felröppentek a hírek, miszerint Trent Reznor jelentős szerepet kap majd az iOS-es Zene alkalmazás újratervezésében, valamint Jimmy Iovine mellett részt vesz a zenei streaming-szolgáltatás fejlesztésében is.

Saját bevallása szerint a projekt végére jelentősen átalakultak a feladatai: eleinte elsősorban a dizájnnal foglalkozott és az iTunes fejlesztőivel dolgozott, hogy segítsen megfogalmazni a stratégiai célokat, illetve azt, hogy melyek a legfontosabb funkciók. Néhány hónap, és rengeteg dizájnnal kapcsolatos találkozó után végül aztán egyre inkább a marketing felé orientálódott, és segített elmagyarázni az Apple koncepcióit az előadóknak. Kitért arra is, milyen volt átkerülni a Beatstől az Apple-höz:

Igazából már csak akkor hallottam a felvásárlásról, miután már folyamatban volt. Nem tudtam sokkal többet a dolgokról annál, mint amit az újságokban lehetett olvasni – hogy inkább a termékekről, vagy a Beats Music-ról szól-e. Amikor leültem az emberekkel az Apple-nél, nagyon tiszteletteljes, együttműködő légkörrel találkoztam, és azt szerették volna, ha elmagyarázom nekik a Beats Music számunkra fontos alapelveit. Olyan élményt akartak, ami nem egyszerű adattovábbításról szól. Tisztelettel kezelték a zenét, nem úgy, hogy »egyszerűen egy szolgáltatást adunk a készülékedhez.« A válogatásra és az ízlésre helyezték a hangsúlyt.

Reznor korábban is elmondta már, hogy szerinte az Apple Music előtt nem volt igazi, jól használható, minden szempontból kielégítő zenei streaming-szolgáltatás a piacon – persze furcsa is lett volna, ha pont ő mást mond:

Szerintem az élmény a lényeg, és a versenytársak esetében tapasztalt élmény nem volt éppen optimális. Olyan érzés volt, mintha egy nagy raktáráruházba tévedtem volna, ahol minden termék kartondobozokban van.

Szakértők által összeállított lejátszási listák az Apple Music-ban.
Zenei szakértők által összeállított lejátszási listák az Apple Music-ban.

Éppen ezért az Apple megoldásának fejlesztésekor pont arra helyezték a hangsúlyt, hogy segítsenek új zenék megismerésében, személyesebbé tegyék az élményt:

Az Apple Music-kal azt akartuk elérni, hogy olyan élményt nyújtson a böngészgetés, mintha olyan emberek tennék eléd a dalokat, akik imádják a zenét: a lejátszási listák jobbak, a rádióállomásokat emberek kezelik, az ajánlások pedig nem olyanok, mintha egy számítógépes algoritmus rakná össze őket, hanem sokkal inkább azt az érzetet keltik, mintha valaki egy személyes válogatást készített volna számodra.

Pont a személyesebb hangvétel miatt került végül a rendszerbe a Connect nevű közösségi szolgáltatás is, melyen keresztül a kedvenc előadóinkat követhetjük. Az Apple Music ezen kívül valóban nagy hangsúlyt fektet a különböző „kurátorok” által összeállított lejátszási listákra, az Apple pedig több mint 300 zenei szakértőt alkalmaz, hogy folyamatosan bővítsék az összeállításokat. A korai kritikák alapján ez az egyik legfontosabb olyan funkció az Apple Music-ban, ami megkülönbözteti a szolgáltatást a konkurensektől. Az ajánlások a legtöbb reakció alapján valóban nagyon jók – annak ellenére, hogy csupán harmadik napja térképezheti fel a rendszer az ízlésünket –, a lejátszási listák között pedig tényleg bárki megtalálhatja a hangulatához vagy aktuális tevékenységéhez illőt. Egyébként az interjút megjelentető Pitchfork is rendelkezik saját összeállításokkal.

Forrás: Pitchfork via MacRumors

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!