imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Túl későn szállt be a zenei streamingbe az Apple?


Hosszabb összeállítást közölt a The Verge, ahol az oldal zenei felelőse, Micah Singleton számba vette, hogy hova jutott el az Apple Music az indulása óta, és milyen pályán kell versenyeznie. Lehet, hogy az Apple logó most kevés lesz a sikerhez.

Megszokhattuk, hogy az Apple szeret kivárni a technológiai újításokkal, hogy aztán – reményeik szerint – egy tökéletes változattal lépjenek ki a piacra. Az Apple előtt is léteztek már internethasználatra alkalmas mobiltelefonok, sőt, az érintőképernyős technológia is ott volt a piacon. Mégis az iPhone jelentette az áttörést az okostelefonok terén. Sokan kárörvendenek, hogy az iPad Pro + Apple Pencil páros is csupán egy elkésett próbálkozás a Microsoft Surface Próhoz képest, de aki látta működésben az előző kettő párost, az minden elfogultság nélkül állíthatja, hogy az összes stylust el lehet felejteni ehhez képest. De említhetnénk a Touch ID-t, vagy az Apple Watch-ot is, a recept ugyanaz. Nincs jobb és gyorsabb ujjlenyomat olvasó mobil eszközökre, mint a Touch ID, az Apple Watch pedig minden késlekedés ellenére letarolta az okosóra piacot. Egyszóval ez a taktika eddig bevált. Azonban a zenei stream piac egy egészen más felület, ahol ráadásul az Apple komoly konkurenciával van körülvéve, s úgy néz ki, hogy ebben az esetben az Apple Music-kal bizony elkéstek.

Országok, ahol elérhető az Apple Music | Forrás: Wikipedia
Országok, ahol elérhető az Apple Music | Forrás: Wikipedia

A 2015-ös WWDC-n leleplezett, majd június végén elstartolt szolgáltatás nemsokára fél éves lesz, és Jimmy Iovine azt is elárulta, hogy már több mint 6,5 millió fizetős felhasználója van az Apple Music-nak (októberi adatok). Ez egy elég szép szám egy ilyen fiatal szolgáltatástól, azonban az Apple legnagyobb problémája a növekedés lesz. Jelenleg negyedik helyen állnak a Pandora, a Spotify és a YouTube mögött. Innentől egy kicsit beindul a számokkal való bátor dobálózás, miszerint a Spotify idén elérheti a 100 milliós felhasználói számot, míg ha az Apple megtízszerezi előfizetőinek a számát, akkor is  „csak” 65 millió felhasználóval fognak rendelkezni. Túl nagy a hátrány, és nem látszik, hogy miért váltanának egy másfajta szolgáltatásra az emberek. A cikkben közölt felmérés szerint az amerikaiak 67%-a már az Apple Music létezése előtt is igénybe vett hetente valamilyen zenei stream szolgáltatást, miért váltanának az emberek a megszokott, bevált és ismert szolgáltatásokról valami másra? Különösen úgy, hogy az Apple Music még mindig tele van buggal, a próbaidőszak alatt nekem is többször kifagyott (ezzel el is árultam, hogy én sem vagyok előfizető).

Spotify és Pandora elverik a középen álló iTunes ikont | Katie Gibson grafikája.
Spotify és Pandora elverik a középen álló iTunes ikont | Katie Gibson grafikája.

Singleton meg is jegyzi, hogy míg a többi zenei alkalmazás egyszerűen használható és szinte univerzálisan kompatibilis, addig ha asztali változatban akarjuk használni az Apple Music-ot, akkor továbbra is az iTunes-hoz kell fordulnunk, „mint ha 2008-at írnánk” – teszi hozzá. Javaslata szerint ahogy kidobták az Aperture-t és az iPhotót, majd bemutták a Photos-t OS X-re, úgy égető szükség lenne egy új, alapjaiban újragondolt, egyszerű zenei alkalmazásra. Különben ezt a versenyt nem fogják megnyerni.

Ha sok mindenben igazat is adhatunk a The Verge újságírójának, ne feledjük el, hogy a Spotify veszteséges, továbbá az Apple épp a szemünk láttára bővíti ki az ökoszisztémáját (Apple Pay, TV-stream pletykák), hogy felkészüljön az iPhone utáni korszakra. Értve ez alatt, hogy amikor már nem ez fogja adni a cég bevételének tetemes részét. Úgyhogy egyelőre biztos nem fáj nekik az a negyedik hely, mert van még idejük fejlődni. Tegyük hozzá: van is hova.

Forrás: The Verge

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!