Twitter

Twitter: az iOS 8 miatt veszítettünk 4 millió felhasználót

#HÍREK
2015. 02. 06.
A Twitter a mai nap folyamán közölte a befektetőkkel egy konferenciahívás keretében az elmúlt üzleti negyedév eredményeit. Egyes számok nem alakultak a várakozásoknak megfelelően, és emiatt Anthony Noto, a cég pénzügyi vezetője az Apple-t hibáztatja.

Nagyjából négymillió felhasználót veszítettünk az iOS 8 megjelenése miatt.

– mondta a vezető a beszámoló során. A felhasználók összes száma egyébként nem csökkent, csupán a várakozásokhoz képest kevésbé növekedett. Sokan nem értették, hogy pontosan mi köze lehet az Apple-nek és az iOS 8-nak ehhez, és miért pont őket vádolja cég.

Ezt később a Twitter vezérigazgatója, Sick Costolo magyarázta meg kicsit pontosabban egy nyilatkozatban:

Két probléma volt. Az egyik a Safari automatikus frissítésének megszüntetése, ez 3 millió felhasználót jelentett, és nem is számítunk arra, hogy visszaszerezhetnénk őket. A másik egy, az iOS Twitter-integrációjával kapcsolatos bug, ami miatt sok felhasználó nem tudott bejelentkezni a szolgáltatásba.

A Twitter főhadiszállása. | Kép: Aaron Durand / Twitter
A Twitter főhadiszállása. | Kép: Aaron Durand / Twitter

Mi köze a Safarinak a Twitter felhasználóihoz? Ha úgy nézzük, nem sok, a helyzet inkább a Twitter módszertanával kapcsolatban vet fel kérdéseket. Az iOS 7-ben ugyanis a Safari megosztott linkek funkciója automatikusan megjelenítette és frissítette a Twitteren megosztott linkeket, ha az operációs rendszerben beléptünk a Twitter-fiókunkba. Az iOS 8-ban ez a frissítés manuálisra állt át, vagyis kézzel kell kezdeményeznünk a frissítést, illetve megjelentek az RSS-hírfolyamok is, amik a háttérbe szoríthatták a twitteres linkeket.

A Twitter márpedig úgy számolja a havi aktív felhasználóit, hogy hányan férnek hozzá abban a hónapban a szolgáltatáshoz. Az automatikus frissítés funkcióval tehát azok is aktív felhasználónak számítottak korábban, akik soha nem is léptek át a megosztott linkek fülre a Safariban, illetve nem indították el a Twitter-alkalmazást, de a telefonjuk a háttérben néha lekérte a linkeket a Twittertől.

Ettől függetlenül azért nem volt olyan rossz napja a Twitternek: a cég bevétele 479 millió dollár volt az utolsó negyedévben, ami közel 6%-kal meghaladja az elemzők 453 milliós várakozását. A négymillió felhasználó pedig csupán egy töredékét jelenti a cég jelenlegi 288 millió aktív felhasználójának – persze most, hogy a vetélytársak dinamikusan növekednek, minden ember számít. A befektetők számára pedig azt a tanulságos információmorzsát hordozhatja a hír, hogy a Twitter pontosan hogyan is számolja az aktív felhasználóit.

Forrás: Business Insider, Cult of Mac.