imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Új Instagram dizájnt tesztelnek


Kicsit több mint négy éve vette meg az Instagramot egy milliárd dollárért a Facebook. Azóta a közösségi média koronázatlan királya az összes – mondhatni – ellentmondásos újítását behozta a népszerű képmegosztó alkalmazásba. Most úgy néz ki, hogy hosszú idő után változik az app dizájnja is.

A konzervatív megnevezés a digitális világban nem minden esetben pozitív, ugyanis a fejlődés és a megújulás elengedhetetlen követelmény ezen a területen. Az Instagram mégis sokáig ellen tudott állni ennek a követelmény cunaminak, és hosszú éveken át ugyanúgy működött. Igazi konzervatív alkalmazás volt, és pont kiszámíthatósága miatt lehetett szeretni. Persze nem minden változtatás volt rossz, én örültem neki, amikor lehetővé tették, hogy nem csak négyzetalakú képeket lehet már közzétenni. A reklámoknak és hirdetéseknek már kevésbé tapsoltam, de el tudom fogadni, hogy nincs ingyen ebéd, és valaki ebből is szeretne pénzt csinálni, a hirdetők pedig egy újabb felületet kaptak. A szelektáló algoritmus bevezetése azonban már kifejezetten zavart, ahogy Facebookon sem szeretem, hogy egy képlet találja ki, hogy épp kire vagy mire vagyok kíváncsi. Ennek a valóságtorzító hatásáról már ne is beszéljünk, hogy épp kihez milyen információk jutnak el.

Facebook-Uses-Instagram

Most újabb változtatásra szánták el magukat, újradizájnolják a kinézetet. Az egyelőre szűk felhasználói körben bekapcsolt változat egyelőre csak tesztjelleggel működik, lényege pedig, hogy egy letisztultabb, monokróm megjelenésre számíthatunk. A vélemények már most megoszlanak, valakinek tetszik a letisztult megoldás, mert hogy jobban kiemeli a képeket, mások szerint egész egyszerűen unalmas és ötlettelen. Volt, aki csak annyit mondott: „Ez egy frissítés? Nincsenek színek…”

Az ikonok laposabbak és vékonyabba, és valóban szinte minden fekete-fehér. A kamera ikon már nem négyzetalakú, hanem jobban hasonlít egy fényképezőre, az aktivitást mutató szív pedig nem szövegbuborékban szerepel, hanem csak magában. Az Instagram elismerte a változtatásokat, ahogy a szóvivőjük fogalmazott:

Gyakran tesztelünk új felhasználó élményeket a globális felhasználók egy nagyon kis százalékánál. Ez csak egy dizájn teszt.

Ti örülnétek ezeknek a változtatásoknak?

Balra a régi, jobbra az új dizájn | Kép: Mashable
Balra a régi, jobbra az új dizájn | Kép: Mashable

 

A tesztelésről amúgy annyit, hogy a ma délelőtti frissítéssel az én telefonomra is megérkezett az új dizájn, úgyhogy töltsétek le az új verziót, hátha ti is már élőben tudjátok tesztelni.

Források: 9to5Mac, Mashable

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!