Apple-Store-Csungking-cover

Újabb festmény az épülő kínai Apple Store falán

#HÍREK
2015. 01. 27.

Arról már beszámoltunk, hogy Csungking városában új üvegbúrát épít az Apple, azonban most fény derült a szóban forgó Apple Store föld feletti részét borító művészeti alkotásra is. A festmény ezúttal két igazán különleges művész közös munkáját dícséri.

Ahogyan Tim Cook megígérte, az Apple már 2015 elején nekifogott a példátlan tempójú terjeszkedésnek Ázsiában, legutóbb a West Lake Apple Store-ról számolhattunk be – a kapcsolodó művészeti projekttel együtt –, most pedig a csungkingi Apple Store fejleményei vonták magukra figyelmünket.

A néhány héttel ezelőtti fotókon még csupasz üvegbura most valóságos színkavalkáddal hívja fel a járókelők figyelmet a január utolsó napjára tervezett bolt megnyitóra.

newapplestorechina-800x334

Az alkotást két, egymástól függetlenül dolgozó művész, a brooklyni fotográfus, Navid Baraty, illetve a kínai származású festőművész, Jangjang Pan készítette, meglehetősen sajátos munkamódszerrel.

Nagyon izgalmasnak találtam, hogy két különböző művészt összehoznak eltérő kultúrákból, eltérő médiumokkal

Baraty elmondása alapján igazán sajátos munkamódszerrel készült a kép, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy ezúttal egy nagyvállalat volt a megrendelő. Baraty elkészítette a fényképet, amit aztán átadott a festőnek, aki saját benyomásai alapján festett rá a képre, így létrehozva a közös alkotásukat.

apple_china_mural_artists1

Az alkotói folyamatról és a műről az Apple tett közzé egy videót, azonban ez egyelőre csak kínaiul érhető el, vélhetően néhány napon belül egy angol nyelvű verzió is látható lesz.

Igaz ugyan, hogy rendkívül feszes tempóban terjeszkedik az Apple Kínában, azonban úgy tűnik, cseppet sem indokolatlanok az Apple Store-ok sorra egymást követő megnyitói.

Az UBS üzleti elemzői szerint ugyanis az elmúlt negyedévben több iPhone fogyott Kínában, mint Amerikában, amivel az ázsiai ország átvehetné az Apple elsőszámú piacának címét. Az elemzők számításai szerint a világon eladott iPhone mennyiség mintegy 36 százaléka Kínában került eladásra, ami valóban nagy részarányt jelent, ha szembeállítjuk az amerikai piacnak tulajdonított 24 százalékkal.

Az biztos, hogy az Apple most jobban koncentrál Kínára, mint eddig bármikor, azonban a karácsonyi időszakra vonatkozó hivatalos számszerű eredményeket csak holnap fogjuk megtudni: ekkor esedékes ugyanis az Apple negyedéves üzleti beszámolója.

Forrás: Apple, Financial Times